فرستادن کمک به مردم میانمار با کشتی

مرتضی سلیمی، با اشاره به توقف موقتی ارسال محموله کمک‌های ایران به مقصد بنگلادش برای مسلمانان میانمار اظهار داشت: محموله سوم هلال احمر ایران به وزن 30 تُن برای ارسال آماده و حتی در فرودگاه نیز بارگیری شد که متاسفانه بنگلادش مجوز لازم را برخلاف هماهنگی‌های قبلی صادر نکرد.

سلیمی درباره علت عدم ارسال محموله‌های ایران برای مسلمانان میانمار ادامه داد: مسئولان بنگلادش مدعی هستند که فرودگاه آنان کوچک است و امکان خالی کردن محموله‌ها را ندارند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تهیه 160 تُن کمک‌های کشورمان برای ارسال به میانمار عنوان کرد: تاکنون 70 تن از این محموله‌ها به بنگلادش ارسال شده است و با توجه به مشکلات ارسال هوایی کمک‌ها، درصدد هستیم تا با برگزاری جلسه ای با محوریت حجت‌الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شرایط ارسال محموله‌های ایران با کشتی را بررسی کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هم اکنون به جز محموله آماده شده برای ارسال جهت مسلمانان میانمار، کمک های نقدی نیز از طرف هموطنانمان صورت پذیرفته است که اگر با این مبالغ بخواهیم ملزومات مورد نیاز مسلمانان روهینگیایی را تهیه کنیم مسلماً مقدار کمک‌ها بسیار خواهد شد و ارسال با کشتی نیز متعاقباً گزینه مناسب‌تری خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 312342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟