امضای قرارداد ایران و ژاپن برای کاهش آلودگی هوای تهران

وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد این قرار داد گفت: برای کاهش آلودگی هوای تهران این قرارداد منعقد شده تا همکاری‌های علمی، فنی، آموزشی و تجهیزاتی بین این دو کشور صورت گیرد. مجری این قرارداد در دولت ایران، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وابسته به شهرداری تهران و مجری این قرارداد در دولت ژاپن، جایکا است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه جایکا پروژه‌های متعددی در زمینه محیط زیست در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران اجرا کرده است، گفت: این سازمان دولتی در پروژه احیای دریاچه ارومیه همکاری دارد و این بار بر اساس تعهدات بین‌المللی خود تصمیم گرفته است در زمینه کاهش آلودگی هوای کلان شهر تهران نیز همکاری کند.

حسینی در ادامه به عقد قرارداد دیگری با این شرکت اشاره کرد و گفت: قراردادی نیز بین شهرداری تهران و شرکت جایکا به زودی منعقد می شود که طی آن تجهیزات آنالیز آلودگی هوا که در ایران وجود ندارد توسط دولت ژاپن به شهر تهران اهدا خواهد شد.این قرارداد در حالی بین شهرداری تهران و شرکت جایکای ژاپن منعقدشده است که ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران چندی پیش گفته بود:امید داریم با صحبت هایی که دکتر نجفی در ارائه برنامه های خود داشت، قراردادهای بالای دو میلیارد تومان به صورت شفاف منعقد شود و در این حوزه مشکلی نداشته باشیم.

وی افزود: این در حالی است که با وجود اینکه مبلغ این قرارداد رسانه ای نشده است ولی قطعا با هزینه بیش از 2 میلیارد تومان منعقد شده است و شواهد حاکی است که شورای شهر تهران هیچ نظارتی بر این قرارداد نداشته است تا جایی که اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر که این موضوع به صورت اختصاصی به این کمیسیون مربوط است در گفت و گو با خبرنگار برنا درباره این قرارداد اظهار بی اطلاعی کردند.امید است در آینده نزدیک فارغ از نکات مثبت یا منفی قراردادهایی که توسط شهرداری با سایر نهاد ها منعقد می شود شعار شهرداری شیشه ای و عملکرد شفاف تحقق یابد و قراردادهای شهرداری با نظارت مستقیم شورای شهر و پس از بررسی در کمیسیون های شورا منعقد گردد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 310739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟