با  سد معبر وانتی ها برخورد می شود

ابوالقاسم چیذری، با اعلام پایان سومین مرحله طرح ساماندهی دستفروشان در تهران گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و افزایش چشمگیر تعداد دستفروشان مهاجر و غیرمهاجر در پایتخت، در راستای توجه به معیشت دستفروشان توأم با برقراری انضباط شهری و حفاظت از معابر عمومی، سومین مرحله طرح ساماندهی موقت دستفروشان توسط شهربان و با همکاری شهرداری های مناطق در نیمه دوم شهریورماه به اجرا درآمد.

چیذری با اشاره به اینکه در این مرحله، دستفروشان در مناطق ۴، ۱۶ و ۱۲ بیشترین حضور را داشتند، افزود: در این مرحله از اجرای طرح دستفروشان در ٢٠ نقطه تعیین شده، روزانه به طور میانگین ٢٤٠٠ دستفروش و در مجموع ٣٥ هزار دستفروش طی ١٥ روز ساماندهی شدند که یک رکورد قابل توجه است.

وی با بیان اینکه نظرسنجی‌های صورت گرفته از رضایت شهروندان و دستفروشان از طرح ساماندهی موقت حکایت دارد، اظهار داشت: با توجه به خرید مرسوم شهروندان در آستانه بازگشایی مدارس و افزایش حجم ترافیک، اجرای طرح ساماندهی موقت دستفروشان برای سهولت خرید خانواده‌ها، کمک به معیشت دستفروشان، کمک به کاهش ترافیک و برقراری انضباط شهری یک ضرورت بود.

وی با تاکید بر این که در شرایط فعلی با توجه به عدم شکل گیری مدیریت واحد شهری و اقتضائات پایتخت، امکان ساماندهی دائمی دستفروشان فراهم نیست، گفت: اجرای طرح دائمی ساماندهی دستفروشان نیازمند بسترسازی و تصمیمات مقتضی از سوی نهادهای بالادستی است.

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران ضمن تقدیر از شهروندان، دستفروشان و رسانه ها که در این مرحله از طرح ساماندهی با مدیریت شهری همکاری کردند، تصریح کرد: طرح موقت ساماندهی دستفروشان که مختص یک بازه زمانی ١٥ روزه بود، به پایان رسید و حفاظت از معابر عمومی و رفع سدمعبر کمافی‌السابق انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح برخورد با سدمعبر وانتی‌ها با هدف کمک به تأمین آسایش آمد و شد شهروندان و برقراری انضباط شهری به زودی با همکاری پلیس Police راهور به اجرا در می‌آید و درخواست ما از شهروندان و رسانه‌ها این است که حمایت خود را از اجرای این طرح دریغ نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 310576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟