بهره‌برداری از ۵۰۰۰ کلاس درس خیرساز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

رکنا اجتماعی: محمدتقی نظرپور صبح امروز در آیین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه زنده‌یاد بهناز یزدانی، خاطرنشان کرد: با افتتاح این مدارس بستری برای تحصیل دانش‌آموزان ایجاد می‌شود که دانش‌آموزان باید به نحو احسن از آن نگه‌داری کنند.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم که این دانش‌آموزان بتوانند به عنوان افراد تاثیرگذار در آینده کشور باشند؛ چرا که خیران از دارایی‌های خود برای ایجاد بستری برای تحصیل دانش‌آموزان می‌گذرند.

وی افزود: دانش‌آموزان باید در نگه‌داری این مدارس نهایت تلاش خود را داشته باشند تا این سرمایه‌های ملی برای آیندگان نیز پایدار بماند.

نظرپور تاکید کرد: علاقه‌مند به فضای دوشیفته مدارس نیستیم و باید دست به دست هم دهیم تا مدارس تک‌شیفته شده و در شیفت بعد از ظهر از فضای مدرسه برای کلاس‌های تقویتی و اوقات فراغت استفاده کرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با حضور در جشن شکوفه‌ها که در دبستان دکتر امیراعلم غضنفریان برگزار شد گفت: ۱۰۷ هزار کلاس درس توسط خیرین در کشور ساخته شده ‌است.

این مسئول ادامه داد: خیران در سراسر کشور ۱۰۷ هزار کلاس درس را برای تحصیل دانش‌آموزان ایجاد کرده‌اند. همچنین با آغاز مهرماه ۵۰۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری می‌رسد که خیرین آن‌ها را ساخته‌اند و یا در ساخت آن همکاری داشته‌ند.

وی افزود: بهتر است مدارس با ظرفیت بالا ساخته شوند و به صورت تک شیفت فعالیت کنند تا شرایط آموزشی بهتری برای تحصیل دانش‌آموزان ایجاد شود.

نظرپور خاطرنشان کرد: افزایش تعداد مدارس با کیفیت بالا تاثیر بالایی در توسعه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.‌

در ادامه این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که ادامه دهنده راه شهیدان باشند تا همواره شاهد تداوم راه شهیدان در کشور باشیم.

مرتضی تمجیدی ادامه داد: امسال ۱۸۰ هزار دانش‌آموز با همراهی ۱۵ هزار معلم با آغاز مهر ماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: در سال تحصیلی پیش‌رو در مقطع ابتدایی ۹۵ هزار دانش‌آموز تحصیل خواهند کرد که ۱۸ هزار نفر آنان دانش‌آموز کلاس اول هستند.

این مسوول خاطرنشان کرد: از اولیاء انتظار می‌رود در امر آموزش با مربیان و معلمان همراهی کنند و برنامه‌های مکملی را با مدرسه داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟