خودرو و تبلت برای شورا خریدیم نه اعضا

رکنا اجتماعی:علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران، در رابطه با شبهه خرید خودرو و تبلت در شورای شهر ابراز داشت: در دوره‌های گذشته در شورای شهر با وجود سیستم اتوماسیون مکاتبات و آماده بودن زیرساخت‌های آن از این ابزار و امکان استفاده نمی‌شده و همه مکاتبات به صورت کاغذی انجام می‌شده است.

وی ادامه داد: در این دوره هیئت رئیسه شورای پنجم تصمیم گرفت که شورا هیچ مکاتبه‌ای به صورت کاغذی انجام نشود و تاریخی را نیز معین کرد که از آن تاریخ به بعد در داخل شورا مکاتبات به صورت فیزیکی و کاغذی متوقف و به شکل اتوماسیون صورت بگیرد.

اعطا با اشاره به مزایا و کاربرد روش اتوماسیون برای نامه نگاری در شورا توضیح داد: این امکان از آن جهت فراهم شده که اعضای شورا در هرجایی، در مسیر، در ترافیک، در منزل و در سفر به سیستم اتوماسیون و به کارتابل خود دسترسی داشته باشند، مکاتبات و گزارش‌ها را ببینند و گردش کار را کنترل کنند و در هر زمان به سامانه شهرداری دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه این حجم کاغذ که روزانه در شورا به هدر می‌رود، متوقف شود. این امری طبیعی است و به گمانم باید سوال کرد چرا تا به امروز شورا به سمت هوشمند سازی نرفته است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران افزود: چنین تصمیمی در راستای هوشمند سازی گرفته شده و ابزار لازم برای این کار نیز فراهم شده. ابزار این کار هم همین تبلت‌هایی است که خریداری شده، برچسب اموال خورده و در دوره چهارساله در اختیار اعضا خواهد بود.

سخنگوی هیئت رئیسه شورای شهر تهران در رابطه با خرید خودروی جدید نیز بیان کرد: بررسی‌ها نشان داد که خودرو‌های موجود در شورا مستهلک هستند و به لحاظ فنی مشکلات فنی جدی دارند، بنابراین تصمیم گرفته شد خودرو‌های جدیدی برای استفاده اعضای شورا تهیه شود.

اعطا با تاکید بر تعلق این اموال به دستگاه مدیریت شهری ابراز داشت: همانطور که تاکید کردم این اموال برای اعضای شورا خریداری نشده است و صرفا در راستای انجام ماموریت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع امری طبیعی است همانگونه که در همه‌ی دستگاه‌ها ملزومات و ابزار مورد نیاز تهیه و استفاده می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 307558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟