۱.۵ میلیون نفر از جمعیت بی‌سواد کشور کم شد

رکنا اجتماعی: سید علی باقر زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سمنان ضمن اشاره به کاهش آمار بی سوادی در کشور طی یک دهه گذشته، بیان کرد: از سال ۸۶ تا کنون نرخ سواد آموزی ۱۵ درصدی خوشبختانه باعث شده تا شاهد خروج یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر از لیست بی سوادهای کشور باشیم.

وی افزود: سیاست های سازمان نهضت سواد آموزی بر طبق این فرمایش امام خمینی(ره) که در اوایل انقلاب فرمودند «افراد باسواد خانواده برای آموزش افراد بی‌سواد خانواده قیام کنند» بر مبنای ترویج شکل گرفته است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور رشد ۱۵درصد سواد آموزی در ایران را به نسبت کشورهای منطقه بسیار قابل توجه دانست و بیان کرد: ایران اسلامی معدود کشوری است که برای حضور مردم برای سوادآموزی تشویق را در کنار محدودیت در نظر گرفته که این امر در برخی کشورها حتی در منطقه به صورت صرفا تنبیه، طرد کردن افراد از جامعه و فشارهای اجتماعی اعمال می شود که یکی از عوامل توفیق ما در این حوزه همین مسئله محسوب می شود.

باقرزاده درباره رشد باسوادی در جامعه نیز، توضیح داد: با سوادی در رده سنی افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله ۲.۳ درصد و در بین افراد بالای شش سال ۲.۸۵ درصد رشد داشته که البته با وجود پراکندگی ایران اسلامی و مشکلات اقتصادی سال های اخیر رشدی بسیار قابل قبول محسوب می شود.

وی افزود: ۹۷درصد افراد زیر۵۰سال استان سمنان باسواد هستند که این آمار، سمنان را در زمره سه استان برتر کشور قرار می دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 305182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟