یونیسف: ۳۸۰ هزار کودک یمنی از سوء‌تغذیه شدید رنج می‌برند

رکنا اجتماعی: به نقل از خبرگزاری آناتولی، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) هشدار داد، ۳۸۰ هزار کودک زیر ۵ سال یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

دفتر یونیسف در یمن در توئیتر خود نوشت، کودکان یمنی که دچار سوء تغذیه شدند در شرایط خطرناک به سر می‌برند.

تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه شدید هر سال رو به افزایش است، تا جایی که براساس آمار سال ۲۰۱۴، پیش از شدت گرفتن جنگ، تعداد آنها از ۱۶۰ هزار به ۲۱۰ هزار تن در ۲۰۱۵ و به ۳۶۰ هزار تن در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

یونیسف اعلام کرد، کودکان مبتلا به سوء تغذیه شدید که در زمان مناسب درمان نشده‌اند، ۱۰ برابر بیشتر از کودکان سالم در معرض فوت قرار دارند.

سوء تغذیه شدید باعث تضعیف سیستم ایمنی شده و کودک را بیشتر در معرض بیماری قرار می‌دهد. کودکان مبتلا به سوء تغذیه شدید از کوتاه‌قدی و ضعف توانایی‌های ذهنی و مفهومی در طول زندگی رنج می‌برند.

یمن حتی پیش از بالا گرفتن درگیری در سال ۲۰۱۵، با دشواری‌هایی روبرو بود که باعث شیوع فقر، ناامنی غذایی و کمبود خدمات بهداشتی شد تا جایی که اکنون سیستم بهداشتی آن در حال نابودی است.

درگیری‌ها در یمن از سال ۲۰۱۴ بین نیروهای حامی دولت مستعفی از سویی و نیروهای مسلح جنبش انصارالله و نیروهای حامی علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق این کشور از سوی دیگر، علاوه بر نابسامانی‌های شدید اقتصادی، اوضاع انسانی و بهداشتی سختی به بار آورده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 305068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟