لزوم احیای سینماهای قدیمی پایتخت

رکنا اجتماعی: حق‌شناس در حاشیه بازدید از سینما Cinema آزادی Freedom که به مناسبت روز ملی سینما انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: حضور رئیس شورای شهر و مسوولان شهری در سینما آن هم در روز ملی نشان از این است که این دوره شورا و مدیریت شهری رویکرد جدی به هنر Art و سینما دارد.

وی با بیان اینکه سینما به مشابه دروازه و پل Bridge ارتباطی میان جامعه و هنر امروز است، گفت: بر همین اساس ما در شورای شهر رویکرد افزایش زیرساخت‌ها و پردیس‌های سینمایی را در چهار سال آینده دنبال خواهیم کرد و سعی داریم در هر منطقه سینما یا پردیس سینمایی ایجاد کنیم و با تکمیل زیرساخت‌ها به اقتصاد هنر و سینما کمک می‌کنیم.

وی گفت:  مبنی بر رویکرد شهرداری درخصوص سینما و سالن‌های تئاتر قدیمی و تعطیل‌شده بخصوص در خیابان لاله‌زار گفت: خیابان لاله‌زار، خیابان باارزشی است که در بافت تاریخی و قدیمی تهران قرار دارد که تعداد زیادی سالن تئاتر و سینمای قدیمی در آن وجود دارد که باید ضمن شناسایی تئاترهای ایمن‌تر نسبت به تقویت آنها اقدام کنیم.

حق‌شناس با بیان اینکه خیابان سی‌تیر سنگ‌فرش شده، گفت: شاید بتوانیم این رویکرد را در خیابان‌های ناصرخسرو و لاله‌زار البته با هماهنگی صنوف شاغل در این خیابان‌ها انجام دهیم تا رینگ تاریخی تکمیل شود.

وی با بیان اینکه باید سازوکاری ایجاد شود تا سینماهای قدیمی همچون سینما کریستال و سالن‌های تئاتر احیا شود تا فضای شهری تهران قدیم احیا شود، گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که خانه اتحادیه که لوکیشن سریال معروف دایی جان ناپلئون بوده توسط شهرداری خریداری و بازسازی شده است که کار بسیار ارزشمندی و البته باید در کنار آن مجموعه‌ای از پردیس‌ها و سالن‌های سینمایی قدیمی نیز احیا شود.

در این بازدید شبانگاهی حجت نظری عضو شورای شهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر، مجتبی عبداللهی معاون خدمات اجتماعی شهرداری نیز در این بازدید حضور داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 304833 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟