مدارس از نشاط و شادابی فاصله گرفته‌اند

رکنا اجتماعی: سید محمد بطحایی در ستاد عالی فعالیت های ورزش Sport دانش آموزی در سال تحصیلی ۹۶_۹۷ که در وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است گفت: هیچ کشوری به توسعه یافتگی پایدار نمی رسد مگر اینکه به وزارت آموزش و پرورش اهمیت بدهد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش کشور به سطح قابل توجه توسعه یافتگی نرسد بی تعارف در آینده نیز به توسعه یافتگی نخواهیم‌رسید.

وی بیان کرد: اگر به مدارس امروز برویم برنامه های آنان را تجزیه کنیم می توانم آینده را پیش بینی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه آموزش عمومی مدرسه باید کانون اصلی اموزش و پرورش شود. نهادهای موازی در کنار مدرسه ایجاد کرده ایم و نقش مدرسه در فراینده یادگیری و یادهی کمرنگ شود.

بطحایی گفت: از زمانی که مدرسه را یک کانون فرعی شد در کنار مدرسه نهاد موزای تشکیل شد کاهش بهره وری منابع و ایجاد فاصله بین اهداف ما شکل گرفت.

بطحایی گفت: باید تمام امکانات در مدرسه باشد و از برنامه های مدرسه پشتیوانی کند.متاسفانه مدارس امروز از شادابی و نشاط فاصله گرفته است و این فاصله زیاد می شود. متاسفانه سرزندگی و شادی در مدرسه کمرنگ شده است.

وی گفت: بحث تربیت بدنی و ورزش موجب نشاط می شود متاسفانه امکانات در این ارتباط کم است. در تمام مدرسه ما دلهره به دلیل کمبود امکانات و منابع دارند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید مدیران به این باور برسند که توسعه ورزش تنها توسعه ابعاد تربیت بدنی نیست بلکه توسعه تمام ابعاد پرورشی در جامعه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 304717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟