همیاران پلیس باید بتوانند رانندگان خاطی را جریمه کنند

علی رمضانی در مورد چرایی برگزاری چنین دوره آموزشی برای مدیران، معاونان پرورشی و مربیان اظهارکرد: در این دوره تاکید داریم که مدیران، معلمان و مربیان ما با قوانین راهنمایی و رانندگی به منظور ایمنی اردوها آگاه تر شوند. عوامل اجرایی اردوها می توانند بصورت مجازی در سامانه ltms آموزش های لازم را ببینند.

سرپرست اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه در وزارت آموزش و پرورش نیز آموزش های خوبی در زمینه اردویی برگزار شده اما انتظار جامعه براین است که بتوانیم با همفکری و همگرایی تمام سازمان ها و نهادهای مرتبط دستورالعملی را تدوین کنیم که دغدغه های خانواده ها و دانش آموزان را کاهش دهد.

وی بیان کرد: وزیرآموزش و پرورش در همین زمینه دستورداد وزارت آموزش و پرورش با همکاری نهادهای مرتبط کارگروهی در این وزارت خانه تا هفته آینده با حضور افراد مرتبط تشکیل شود تا برون داد این کارگروه تدوین آیین نامه جدیدی باشد که تمام موارد پیش آمده را مرتفع کند.

رمضانی بیان کرد: اولین جلسه این کارگروه با حضور کمیسیون امنیت راه ها روز گذشته در وزارت مسکن و شهرسازی تشکیل و تصمیمات خوبی در این رابطه گرفته شد.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسه ای با معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس Police راهور ناجا، تصریح کرد: ما تمام تلاش های گذشته را در جهت وارد شدن کمترین آسیب به دانش آموزان ادامه می دهیم اما باید بدانیم که تمام اهرم ها دست آموزش و پرورش نیست و انتظار داریم وزارت خانه های دیگر نیز در بحث ایمنی اردوها بیشتر به ما کمک کنند.

وی بیان کرد: بحث امنیت جاده ها و اورژانس، نیاز به اطلاعات جدیدی دارد که باید توسط نهادهای مرتبط در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد روز گذشته در جلسه مذکور معاون پرورشی و فرهنگی نیز اعلام آمادگی کرد هر موضوعی که باید آموزش و پرورش به آن مسلح شود در اختیار قرار گیرد.

سرپرست اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: در این حادثه Incident پیش آمده واقف هستید که بحث جاده و امنیت اتومبیل از دست آموزش و پرورش خارج است لذا از پلیس راهور درخواست داشتیم که در موضوع همیار پلیس مربیان توسط پلیس راهور آموزش ببینند تا به قوانین و آیین نامه های راهنمایی و رانندگی واقف شوند.

وی با بیان اینکه همیار پلیس باید جایگاه حاکمیتی نزد راننده داشته باشد، افزود: زمانی که مربی و سرپرست اردو احساس کرد راننده به قوانین راهنمایی و رانندگی عمل نمی کند باید بتواند نقش حاکمیتی مانند پلیس داشته باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش گفت: پلیس راهور اعلام آمادگی کرد که در این رابطه جایگاه همیار پلیس ارتقا پیدا کند.ما پیشنهاد دادیم تا همیاران پلیس حتی بتوانند راننده را جریمه کنند و قرار شد این مورد در کارگروه ویژه بررسی شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: امکانات کشور در اختیار دستگاه های متفاوت است و انتظار داریم این دستگاه ها به آموزش و پرورش کمک کنند تا این اتفاقات ناگوار کمتر رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه شیوه نامه جدید اردوهای دانش آموزی طی مدت یک ماه تدوین می شود، افزود: قصد داریم در این آیین نامه شرح وظایف تمام دستگاه ها مشخص باشد تا به دانش آموزان آسیب وارد نشودبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 304382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟