استان تهران 313 بقعه متبرکه دارد

رکنا اجتماعی: محمدزاده؛ مدیرکل اداره اوقاف استان تهران در جلسه شورای دستگاه‌های اداری این استان گفت: یکی از ماموریت‌های اداره اوقاف رسیدگی به مکان‌های متبرکه است. استان تهران 313 بقعه متبرکه دارد. شهر ورامین با 45 بقعه بیشترین مکان متبرکه را در این استان دارد. همچنین 55 بقعه در شهر تهران است. همه این مکان‌ها نیازمند رسیدگی و فعالیت‌های عمرانی هستند.

او ادامه داد: در 150 نقطه از این مکان‌های متبرکه حدود 200 هزار مترمربع عملیات عمرانی در حال انجام است اما همچنان نیازمند فعالیت بیشتری هستیم.

محمدزاده افزود: در کل استان تهران 100 بقعه مخروبه وجود داشت که هیچ امکاناتی حتی سرویس بهداشتی نیز نداشتند. ساخت 40 بقعه در دستور کار قرار گرفت که با متراژ 12 هزار مترمربع تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل اداره اوقاف استان تهران با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات رفاهی کشور عدم وجود سرویس بهداشتی است گفت: این مشکل در بقعه‌های متبرکه نیز وجود دارد که با تلاش اداره اوقاف 350 چشمه سرویس بهداشتی تخریب، بازسازی و نوسازی شده است.

او با بیان اینکه در 5 ماه اول سال 96، 15 میلیارد تومان عملیات عمرانی انجام شده است، گفت: همه این هزینه ها از طرح‌های مودت و پول مردم است که به بقعه‌ها اهدا می‌کنند. در استان تهران در سال گذشته 22 میلیارد تومان فعالیت عمرانی و 8 میلیارد تومان فعالیت فرهنگی انجام شده که فقط 300 میلیون آن از اعتبارات تملک و دارایی بوده است.

محمدزاده افزود: زیرساخت‌های فعالیت های فرهنگی در مکان‌های متبرکه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار مبلغ با اعزام دائم و هفتگی به بقعه‌های متبرکه انجام شده است، گفت: محوریت مسئله مبلغان، مشاور خانواده بوده‌ است. متاسفانه در گذشته از حضور بانوان در این مسئله استفاده نمی‌شد که تلاش شده به خصوص برای مشاور خانواده از مبلغان خانم استفاده شود.

مدیرکل اداره اوقاف با اشاره به مشکلات منطقه امامزاده داوود (ع) گفت: متاسفانه هنوز نقشه و سند مالکیت ندارد و برای هزینه‌های آن مجبوریم سالیانه حدود 200 میلیون تومان به آنها قرض بدهیم. همچنین مسئله گاز این روستا همچنان حل نشده که باید پیگیری شود و توسعه جاده آن در دستور کار قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 304316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟