شهروندان عامل اصلی بروز پدیده کودکان زباله‌گرد در تهران هستند

رکنا اجتماعی: رضا قدیمی در حاشیه رونمایی از پورتال و نشان مسئولیت اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص کودکان زباله‌گرد باید به دنبال علت و معلول باشیم.

وی تصریح کرد: دو مسئله موجب به وجود آمدن کودکان زباله‌گرد که از آن جمله می‌توان به موضوع فقر و حاشیه‌نشینی شهر تهران و همچنین عدم همکاری مردم در تفکیک زباله از مبداء اشاره کرد.

قدیمی تصریح کرد: موضوع تفکیک زباله از مبدا موضوعی است که طی سال‌های گذشته مورد توجه شهرداری تهران بوده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی غرفه‌های بازیافت در مناطق و بوستان‌ها اشاره کرد.

وی گفت: نگاه سلبی به کودکان زباله‌گرد غلط است و باید به سمت توانمندسازی خانواده‌های آنها برویم که این کار وظیفه دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: طی دو سال گذشته مقام معظم رهبری فرمایشات متعددی را در خصوص مسئله فقرزدایی عنوان کردند و می‌طلبد هم اینک مشخص شود که چه دستگاه‌هایی در این زمینه عملکرد مناسبی را داشته و چه دستگاه‌هایی ناموفق بوده‌اند.

قدیمی با اشاره به این که رفع آسیب‌های اجتماعی در یک فرایند طولانی مدت انجام می‌پذیرد گفت: قطعاً با اقدامات به موقع شاهد کاهش کودکان زباله‌گرد، متکدی و خیابانی در شهر تهران خواهیم بود.

وی با اشاره به شناسنامه‌دار کردن کودکان بی‌هویت در شهر تهران، گفت: این موضوع حدود ۲ سال است که در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است و اقداماتی را نیز در این راستا انجام داده است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در این بخش استانداری تهران و سازمان ثبت‌احوال نیز همکاری نزدیکی را با وزارت کشور در بحث صدور شناسنامه برای کودکان بی‌هویت دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 304258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟