قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با سفیر جمهوری اوکراین دیدار کرد

رکنا اجتماعی: در این دیدار دکتر سالار آملی با اشاره اجمالی به وضعیت آموزش عالی کشورمان و رشد شاخص‌های علمی و پژوهشی به ویژه در سال‌های اخیر، ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های دو طرف شاهد ایجاد بسترهای بیشتر و مناسب‌تری برای توسعه همکاری‌های علمی مشترک باشیم.

وی همچنین در پایان این دیدار از وزیر همتای کشور اکراین جهت سفر به ایران به منظور آشنایی با ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و تقویت همکاری‌های علمی فیمابین دعوت کرد.

در ادامه سرگئی بوردیلیاک سفیر جمهوری اوکراین با اشاره به جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و توریستی ایران، از سفر به شهرهای مختلف ایران در طول مدت حضور خود در ایران ابراز خرسندی کرد و با اشاره به فعالیت کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی در اوکراین، از افزایش همکاری در زمینه زبان و فرهنگ بین دو کشور استقبال کرد.

بر اساس این گزارش و در این دیدار، زمینه‌های علمی و تحقیقاتی از جمله هوا فضا، انرژی، کشاورزی، کشتی سازی، فناوری اطلاعات، علوم پزشکی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، و همکاری بین پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان دو کشور مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

گفتنی است بر اساس توافقات انجام شده مقرر شد کمیته مشترکی بین دو کشور برای پیگیری تفاهمات و برنامه‌های همکاری‌های علمی بین ایران و اوکراین تشکیل شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 304176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟