اشتغال و حمایت از زندانیان آزاد شده از برنامه های مهم ماست

رکنا اجتماعی: رئیس سازمان زندان Prison ها در این بازدید سرزده با حضور در بخش های مختلف این مرکز، فعالیت های اصلاحی و تربیتی زندان را مورد ارزیابی قرار داد.

جهانگیر در حاشیه این بازدید گفت: کاهش جمعیت کیفری یکی از اهداف مهم سازمان زندان هاست که در این زمینه اقدامات خوبی در قوه قضاییه و قوه مقننه از نظر بازنگری در قوانین و تدوین قوانین جدید صورت گرفته است.

وی افزود: اشتغال زندانیان پس از آزادی Freedom و ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال پایدار یکی دیگر از اهداف مهم سازمان زندان هاست که انعقاد تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهرایران که اخیراً صورت گرفت در همین راستاست.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه به موضوع مجازات های جایگزین و استفاده حداقلی از مجازات زندان نیز اشاره کرد و گفت: با کاهش جمعیت کیفری، آسیب های ناشی از زندان نیز کاهش می یابد که این مساله در توسعه سلامت اجتماعی جامعه ضروری است.

مشاور رئیس دستگاه قضا همچنین با حضور در جمع زندانیان ضمن گفتگو با آنان و بررسی مشکلات قضایی آنان، برای حل مشکلات دستور رسیدگی صادر کرد.

جهانگیر در این بازدید از قسمت های مختلف زندان از جمله سالن ملاقات، سالن آمفی تئاتر، محل اسکان زندانیان، اماکن ورزشی و بهداشتی و درمانی بازدید کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 303328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟