محمدرضا بیاناتی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: با توجه به اینکه ثانیه‌ها برای رسیدن به محل حادثه Incident برای سازمان‌های ارائه دهنده خدمات و فوریت‌ها همچون اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس Police و امداد اهمیت بالایی دارد ولی همچنان با معضلی به نام مزاحمان تلفنی مواجه هستیم.
وی بیان کرد: متاسفانه ایجاد مزاحمت تلفنی داستانی است که برای آتش نشانی همدان بارها اتفاق می‌افتد و براساس آمار 5 ماه گذشته بطور میانگین روزانه بین 300 تا 400 تماس با مرکز پیام 125 همدان صورت می گیرد که از تماسها حدود 90 درصد مزاحمت تلفنی است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه هشت هزار و 467 تماس اشتباه در پنج ماهه گذشته با مرکز پیام همدان گرفته شده عنوان کرد: دو هزار و 497 تماس نیز جهت راهنمایی انجام شده است.
بیاناتی از انجام یک هزار و 298عملیات توسط آتش‌نشانان همدانی در 5 ماه اخیر خبر داد و گفت: از این تعداد بیشترین عملیات‌ها مربوط به اطفاء حریق بوده و هزینه‌ای برابر با یک میلیارد و 542 میلیون را شامل می‌شود.
وی به عملیات‌های انجام شده در این بازه زمانی اشاره و بیان کرد: 648 عملیات اطفاء حریق با هزینه مصرفی 568 میلیون و 569 هزار، 595 عملیات امداد و نجات با هزینه 304 میلیون و 600 هزار و 55 عملیات احتیاط حریق و حوادث Accidents در مدت زمان یاد شده توسط آتش‌نشانان همدانی انجام شد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه آموزش‌های سازمان در این مدت برای 57 هزار و 826 نفر بوده است گفت: 331 مورد نیز دستورالعمل و طرح ایمنی ساختمان صادر شده است.
بیاناتی با اشاره به صدور دو مورد تأییدیه دستورالعمل و طرح ایمنی مربوط به اماکن تجاری افزود: همچنین 243 مورد تأییدیه طرح ایمنی ساختمان برای اماکن مسکونی در همدان صادر شده است.
وی عنوان کرد: آمار کل گزارش‌های عملیات سازمان در بازه زمانی مردادماه 333 مورد بوده که حدود 336 میلیون اعتبار برای آن هزینه شده است و 183 مورد از آن مربوط به عملیات‌های اطفاء حریق بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان تصریح کرد: بیشترین عملیات های امداد و نجات مربوط به نجات افراد محبوس شده در آسانسور بوده که 137 مورد عملیات انجام شده است و کمترین عملیات‌های امداد و نجات با 2 مورد مربوط به نجات افراد در حال خودکشی و 3 مورد مربوط به حوادث برق و سقوط Fall از جاه و حفاریهای عیق بوده است.
بیاناتی بیشترین عوامل ایجاد حریق را در مدت 5 ماهه امسال ضایعات و زباله و حوادث گاز عنوان کرد و افزود: در کل عملیات‌های اطفاء حریق در استان همدان تنها یک مورد فوتی خانم و 59 نجات یافته گزارش شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟