تعیین اعضای کمیته پیگیری تصادف دانش‌آموزان

رکنا اجتماعی: فریده اولادقباد با اشاره به تشکیل کمیته پیگیری علل حادثه Incident اتوبوس هرمزگانی گفت: هفته آینده جلسه دوم برگزار می‌شود و نائب رییس و سخنگو کمیسیون آموزش و بنده از اعضای آن هستیم.

وی ادامه داد: قرار شد نماینده بندرعباس هم افرادی از کمیسیون عمران را نیز برای عضویت در این کمیته معرفی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: یکی از سوالاتی که در جلسه دیروز مطرح شد درباره رضایت‌نامه‌ها بود که وزیر، رسیدگی به این موضوع را به عهده اداره آموزش و پرورش هرمزگان گذاشت.

او با تاکید به اینکه باید رضایت‌نامه‌ها حتما کتبی باشد، خاطرنشان کرد: البته من در رابطه با این موضوع از معاونت پرورشی وزارت‌خانه سوال کردم و ایشان گفتند که همه بچه‌ها رضایت‌نامه داشتند.

اولادقباد با بیان اینکه توجه میان شرایط اقلیمی و جوی در دستورالعمل اردوها بسیار اهمیت دارد، اضافه کرد: باید پیشنهادهایی که مبنی بر بازنگری در این دستورالعمل است در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین پیشنهاد داد: باید در همه اردوها یک راهنما همراه دانش‌آموزان بیاید که اشراف کافی به شرایط اردوها داشته باشد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: نباید دانش‌آموزان را برای شرکت در اردوهای علمی، تفریحی و سیاحتی محروم بکنیم چون به‌وسیله آن مهارت‌ها اساسی و تجربیاتی خوبی کسب می‌کنند.

او در واکنش به ادعای پلیس Police راهور مبنی بر اینکه اتوبوس کاملا سالم بوده است اما دانش‌آموزان کمربند ایمنی نبسته بودند نیز گفت: پلیس راهور باید در طول مسیر اتوبوس‌ها را بازرسی کند و مطمئن شود که همه سرنشینان کمربند ببندند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: به وزارت‌راه انتقاد کردیم که چرا اطراف جاده گاردیل وجود نداشته است که اگر وجود داشت شاید شدت حادثه به این اندازه نبود.

اولادقباد با بیان اینکه باید مشخص شود که هر ارگانی در این حادثه چند درصد کوتاهی و قصور داشته‌ است، اضافه کرد: تمام نهادهای ذیربط باید پاسخگوی قصور خود باشند و در کنار آن باید راهکارهایی و تمهیدات لازم برای تکرار نشدن آن در نظر بگیریم.

این عضوکمیته بررسی حادثه ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار و جامعه معلمان گفت: دیروز بسیاری از نمایندگان از حوزه انتخابی‌شان به‌دلیل اهمیت بررسی این موضوع به تهران آمدند و مردم ایران مطمئن شدند که کمیسیون آموزش قطعا با ریزبینی به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 302744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟