هزینه‌های اربعین با مصوبات شورای شهر چهارم همخوانی ندارد

رکنا اجتماعی: افشین حبیب زاده در پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در جریان بررسی اقدامات شهرداری تهران برای راهپیمایی اربعین حسینی گفت: مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص با آنچه که به عنوان هزینه این مراسم صرف می‌شود همخوانی ندارد. مدارکی در دست بنده هست که این عدم همخوانی را نشان می‌دهد که آنها را در اختیار ریاست شورا قرار خواهم داد.

وی افزود: در سال 1394، پنج میلیارد تومان برای برگزاری این مراسم توسط شورا مصوب شد اما حدود 15 میلیارد تومان در این مراسم هزینه صرف شده است. این در حالیست که در سال 1395 نیز شورای اسلامی شهر تهران پنج میلیارد تومان برای برگزاری این مراسم مصوب کرده بود که گزارشات شفاهی که صحت آنها را هنوز نمی‌دانم هزینه این مراسم را حدود 34 میلیارد تومان برآورد کرده است. قطعا در خصوص سال 1396 همین اتفاقات خواهد افتاد.

حبیب زاده ادامه داد: اگر سازمان‌ها و نهادها قرار است در این بخش هزینه کنند دیگر نیازی به اعتبارات و مصوبات شورا ندارند. اگر قرار است در چارچوب مصوب شده عمل کنیم در سال 96 نباید از بودجه پیش بینی شده یعنی 10 میلیارد تومان مصوب شورا عدول کنیم.

در ادامه این جلسه حسین رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین در همه اعضای شورا غیر قابل انکار است تاکید کرد: امیدوارم بنده و شورای پنجم را متهم به ضدیت فرهنگ عاشورایی نکنند.

وی افزود: به دقت صحبت‌های معاون اجتماعی شهرداری تهران را گوش کردم اما با توجه به سابقه‌ای که در دولت داشته‌ام این مباحث ارتباطی به شهرداری تهران ندارد و موضوعی است که به وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور و سازمان تبلیغات که هزاران میلیارد تومان بودجه در این زمینه دارند مرتبط می‌شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در آخرین روزهای شورای چهارم رقم 10 میلیارد تومان برای برگزاری این مراسم مصوب شد در حالیکه این رقم نسبت به سال گذشته با افزایش 100 درصدی روبرو بوده است. لذا این سوال مطرح می‌شود که در کدام یک از سایر ارقام هزینه‌های شهرداری تهران شاهد افزایش بوده‌ایم؟

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اطلاعات رسیده در خصوص هزینه کرد برگزاری مراسم اربعین در سال گذشته گفت: هزینه این مراسم در سال گذشته حدود 40 میلیارد تومان بوده است که مشخص نیست چه مقدار از آن تملک دارایی و چه مقدار آن هزینه جاری بوده و آن بخشی که به صورت تملک دارایی بوده الان در کجا قرار دارد؟

وی افزود: بر اساس ماده 73 قانون Law شهرداری‌ها، عوارض اخذ شده متعلق به شهر محل جمع آوری عوارض است. لذا ای کاش در شهرداری گزارشی از اقدامات انجام شده ظرف 12 سال گذشته می‌دادند که چه تقصیراتی را برای زائرین حرم عبدالعظیم حسنی در شهر تهران فراهم کرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اموال شهرداری جزء اموال عمومی محسوب می‌شود و دولتی نیست. بر همین اساس دولت می‌تواند به شهرداری کمک کند اما شهرداری نمی‌تواند از محل عوارضی که از مردم دریافت می‌شود به دولت رقمی را پرداخت کند.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر چهارم تهران درباره برگزاری مراسم اربعین در کربلا که اعتبار 10 میلیارد تومانی را به این مراسم اختصاص داده است افزود: بی تردید ما این مصوبه را اجرایی خواهیم کرد ولی پس از آن انتظار می‌رود که شهرداری تهران بازنگری در شیوه برگزاری مراسم اربعین داشته باشد و نهایتا گزارش دقیقی از هزینه کردها و آن بخش تملک دارایی‌ها ارائه کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟