تاکسیرانی ها مجهزبه پرداخت کرایه الکترونیک شدند

رکنا اجتماعی: به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه شهری، تاکنون حدود ۱۰۰ هزار مسافر از این طریق کرایه هایشان را به تاکسیرانان پرداخت کرده اند.استقبال از این طرح حدود دو و نیم برابر برآورد ما در مطالعات اجتماعی قبل از اجرای طرح پایلوت بوده و این مساله نشان می‌دهد که شهروندان وخصوصا تاکسیرانان محترم همکاری بسیار مناسبی را با اجرای این طرح داشته اند .

مهندس رضا قاضی Judge با اشاره به اینکه مدل دومی که در پایانه ونک اجرا شده است بکار گیری اپلیکیشن فون پی برای پرداخت الکترونیک کرایه بوده است گفت : در این مدل شهروندان نرم افزار فون پی را روی گوشی موبایل خود نصب کرده و تاکسیران نیز نرم افزار خود را روی تلفن همراه نصب می‌‌کنند و شهروندان می توانند با خواندن بار کد دو بعدی از طریق تلفن همراه خود که در داخل تاکسی بصورت مشخص نصب شده است نسبت به پرداخت الکترونیک کرایه در زمان بسیار کوتاهی انجام دهند و در پایان سفر معطلی و تاخیری برای هیچیک از مسافران برای پرداخت کرایه بوجود نمی آید.

وی گفت :در این روش هم حدود ۱۲۰ هزار مسافر تاکنون کرایه را پرداخت کرده اند و مسافران تاکسی در این طرح می توانند با توجه به تعداد دفعات استفاده از تاکسی بطور روزانه نسبت به شارژ کیف الکترونیک خود بصورت موبایلی اقدام کنند. این طرح ها با سرمایه گذاری بخش های خصوصی انجام شده و شهروندان و تاکسیرانان به هیچ عنوان مبلغی را برای استفاده از این سیستمها پرداخت نمی کنند و از مزایای بسیار مهم این طرح رعایت نرخ کرایه مصوب شورای اسلامی شهر تهران است.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری با اشاره به اینکه استفاده از این سیستمها موجب شده است که مشکل تهیه پول خرد برای رانندگان تاکسی این خطوط و شهروندان بطور کامل از بین برود و دیگر شاهد چالش های همیشگی که بین‌مسافران و تاکسیرانان در این زمینه وجود داشته نباشیم رعایت بهداشت فردی به جهت استفاده کمتر از اسکناس و ردو بدل شدن پول از دیگر مزایای استفاده از این سیستمها است.

وی در پایان تاکید کرد :ما امیدوار هستیم که بتوانیم تا پایان سال جاری این سیستمها را در کلیه مناطق شهر تهران توسعه بدهیم.

استفاده از این سیستمها موجب شده است که مشکل تهیه پول خرد برای رانندگان تاکسی این خطوط و شهروندان بطور کامل از بین برود و دیگر شاهد چالشهای همیشگی که بین‌مسلفران و تاکسیرانان در این زمینه وجود داشته،نباشیم

رعایت بهدااشت فردی به جهت استفاده کمتر از اسکناس و ردو بدل شدن پول از دیگر مزایای استفاده از این سیستمها میباشد

ما امیدوار هستبم که بتوانیم تا پایان سال جاری این سیستمها را در کلیه منلطق شهر تهران توسعه بدهیمبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 301270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟