فوت سالانه ۱۵ هزار و ۹۰۰ ایرانی در اثر حوادث ترافیکی

رکنا اجتماعی: ایرج حریرچی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های دانش آموزان فوت شده هرمزگانی، گفت: در این سانحه ۹ نفر در صحنه فوت می‌کنند و در فاصله ۹ دقیقه از این سانحه رانندگی، ۱۳ آمبولانس اورژانس به صحنه اعزام می‌شوند.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به انتقال ۳۴ مصدوم این سانحه به بیمارستان ها، افزود: ۲۳ نفر از مصدومین این سانحه رانندگی شرایط کاملا پایداری دارند و ظرف ۲۴ ساعت آینده نیز از بیمارستان مرخص می‌شوند و یک مصدوم هم آسیب وسیع در ناحیه صورت داشته که اقدامات درمانی لازم در بیمارستان شیراز انجام شده است.

حریرچی افزود: همچنین دو نفر از مصدومین انتقالی به شیراز در ناحیه دست و پا قطع عضو داشتند و دو نفر از مصدومین انتقال یافته به فسا نیز مشکوک به شکستگی مهره بوده که البته اقدامات درمانی لازم برای این مصدومین در حال انجام است و ۵ مصدوم که تحت عمل جراحی قرار گرفتند، شرایطشان پایدار است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه بر لزوم پیشگیری از وقوع حوادث Accidents ترافیکی تاکید کرد و گفت: سالانه ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر ایرانی در اثر حوادث ترافیکی فوت می‌کنند و ۷۶۸ هزار مصدوم این حوادث نیز به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند که از این تعداد ۳۸۰ هزار نفر در بیمارستان بستری می‌شوند.

حریرچی افزود: به عبارتی دیگر نیم درصد مردم ایران به دلیل حوادث ترافیکی در سال بستری می‌شوند.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که ۷۰ تا ۹۰ درصد وقوع حوادث ترافیکی به دلیل عوامل انسانی رخ می‌دهد، افزود: مردم باید رفتار ترافیکی خود را تغییر دهند و مسئولین به ایمنی جاده‌ها رسیدگی کنند و کیفیت خودرو‌ها را ارتقا دهند و بهتر است مردم از سفرهای غیر ضروری به منظور کاهش حوادث ترافیکی اجتناب کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 300959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟