راه اندازی طرح پایلوت اتوبوس مدرسه در منطقه 4

رکنا اجتماعی: دکتر مازیار حسینی یکی از اقدامات بحث سرویس مدارس را ایجاد و راه اندازی 3 خط اتوبوس مدرسه در منطقه دانست و اظهار کرد: این خطوط در ساعت هایی که دانش آموزان رفت و آمد دارند سرویس دهی می کنند و دارای علامت اختصاصی سرویس مدرسه هستند. این اقدام برای دانش آموزان هنرستانی و دبیرستانی مفید خواهد بود زیرا دانش آموزان این رده تحصیلی می توانند به شکل مستقل به مدرسه بروند و چنانچه این طرح موفق شود آن را در دیگر مناطق شهر تهران نیز اجرایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دومین اقدام هم این است که اتوبوس مدرسه را وارد مدار کنیم. البته این خودروها، مینی باس هایی با ظرفیت 14 نفر هستند که به شکل ویژه به ناوگان اضافه می شوند و درنظر داریم به تدریج از این اتومبیل های ویژه برای سرویس مدارس استفاده کنیم و برنامه ریزی ما این است که ظرف 4 سال آینده این موضوع را به سرانجام برسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: بحث رسیدگی و نظارت بر سرویس مدارس دارای سه ضلع شهرداری، پلیس Police و آموزش و پرورش است. اگر مدیران مدارس و همین طور انجمن اولیاء و مربیان با ما همکاری لازم را نداشته باشند به تنهایی نمی‌توانیم موفق شویم. زمانی که ماشینی آرم سرویس مدرسه را می گیرد راننده خودرو آموزش‌های لازم را توسط همکاران پلیس می بیند و آرمی که بعد از دوره به سرویس مدارس داده می شود، صرفا یک برچسب نیست و اگر نباشد، یک فرآیند ناقص شکل می گیرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حسینی افزود:حدود 30 هزار خودرو در این موضوع دخالت دارند که قطعا امکان کنترل تک تک آنها برای پلیس در طول یک ماه وجود ندارد و در این بخش نظارت اصلی را خود خانواده‌ها و مدیران مدارس باید انجام دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 300302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟