هیچ محدودیت جنسیتی در استخدام وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد

رکنا اجتماعی: «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش، درباره بخشنامه محدودیت استخدام بانوان در وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه برخی رسانه ها از این بخشنامه با عنوان مصوبه نام می برند که این موضوع غلط است. بخشنامه ای که ابلاغ شده در رابطه با مصاحبه و معاینه پزشکی داوطلبان دانشگاه های فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی بوده که در آن بد سلیقگی رخ داده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این بخشنامه پیوستی دارد که محورهای مصاحبه و معاینات پزشکی در آن تعریف شده که بخشی از آن برای تشکیل پرونده های پزشکی است. یعنی، برای افرادی که قصد دارند در دستگاه های دولتی مشغول به خدمت شوند، یک پرونده پزشکی تشکیل خواهد شد که در آن پرونده مشخصاتی از وضعیت جسمانی و پزشکی افراد ثبت می‌شود.

بطحایی درباره پیوست بخشنامه گفت: آن پیوست اشتباه بود و نباید صادر می‌شد.

بطحایی ادامه داد: سه روز پیش از سوی رییس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی ما بخشنامه جدید و توضیحات تکمیلی ابلاغ و این نگرانی و دغدغه برطرف شده است.

او در پایان درباره محدودیت استخدام در وزارت آموزش و پرورش گفت: صریحا عرض می کنم هیچ محدودیتی برای پذیرش جنسیتی در آموزش و پرورش به این صورت که خانم ها محدودیت پیدا می‌کنند یا برای آقایان امتیاز بیشتری قائل شود، وجود ندارد.

منبع: برنا

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 300262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟