رسانه‌ها نقش بسزایی در معرفی آسیب‌های ناشی از اعتیاد دارند

رکنا اجتماعی: فریده اولاد قباد گفت: وظیفه هر سه قواست که به حوزه مبارزه با مواد مخدر Drugs وارد شوند و هر یک سهم خود را در این مبارزه تعیین و از فرمایشات مقام معظم رهبری در این مسیر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه غالب سیاست‌های ایران در حوزه مبارزه مواد مخدر براساس سیاست کاهش تقاضا وعرضه است، گفت: ما چالش‌های زیادی را در رابطه با مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم .

نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران درادامه بر تعامل با دانشگاهیان و استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در این حوزه تاکیدکرد و گفت: متاسفانه هنوز یک خلا ملی و جهادی در مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که باید پر شود.

اولاد قباد تصریح کرد: اگر بتوانیم این خلاها را پر کنیم و به عنوان یک باور و ارزش برای همه مردم جامعه نهادینه کنیم قطعا در این مبارزه به نتیجه مطلوب خواهیم رسید و شاهد کاهش مصرف و عرضه مواد مخدر خواهیم بود .

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: رسانه‌ها نقش بسزایی در معرفی شفاف و روشن مواد مختلف مخدر و آسیب‌های پیرامون آن‌ها دارند که باید بیشتر به این مهم بپردازند.

اولاد قباد گفت: نکته دیگر که حائز اهمیت است طرح انسداد فیزیکی مرزها به علت قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر از شرق به غرب است و باید مرزهای ورودی این مواد به داخل کشور مسدود شوند، همچنین باید تعامل خوب و سازنده‌ای با کشورهای منطقه در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم و کار فرا ملی انجام شود تا با تعامل با این کشورها بتوانیم از روند پیشرفت ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کنیم.

وی افزود: تصویب قوانینی که کاهش مجازات برای قاچاقچیان را در نظر دارد به علت سودآوری که مواد مخدر برای قاچاقچیان دارد خاصیت بازدارندگی ندارد و آنان دوباره به کارشان ادامه می‌دهند.

اولادقباد تاکیدکرد: در کمیسیون قضایی باید ابعاد و جزییات این طرح بیشتر و با دقت بررسی شود، چرا که علی‌رغم وجود مجازات سنگین در جامعه باز هم شاهد قاچاق Contraband مواد مخدر هستیم که اگر این مجازات‌ها کاهش یابد معلوم نیست شاهد چه اتفاقاتی باشیم .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 300253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟