ضرورت مقاوم سازی و بازسازی 3300 کلاس درس در یزد

رکنا اجتماعی: «محمدرضا عارفی» در جریان دیدار با «کمال دهقانی فیروزآبادی» نماینده مردم تفت و میبد، با اشاره به این‌که تمام استان‌های کشور با مشکل مدارس فرسوده روبه‌رو هستند، اظهار کرد: خوشبختانه در استان یزد اقدامات خوبی برای بازسازی و استانداردسازی مدارس انجام شده است .

وی افزود: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته، هنوز 35 درصد از کل مدارس استان یزد که معادل سه هزار و 300 کلاس درس می‌شود، غیر استاندارد است و نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد .

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از کمبود 360 مدرسه در استان یزد خبر داد و گفت: بیشترین میزان مدارس فرسوده و غیرایمن استان یزد در بافت قدیمی یزد قرار دارند .

عارفی تصریح کرد: برای بازسازی و مقاوم‌سازی این مدارس نیاز به 500 میلیارد تومان اعتبار است که بخشی از این اعتبار از بخش اعتبارات دولتی و بخش قابل توجهی از اعتبارات خیری تامین می‌شود .

این مقام مسئول ادامه داد: تعداد طرح‌های مشترک بین خیرین و نوسازی مدارس در سال گذشته، 37 مورد با اعتبار 38 میلیارد تومان و اکنون نیز 44 طرح نیمه‌تمام و در حال ساخت مشترک بین خیرین و نوسازی مدارس در استان 44 مورد است که برای اتمام آن به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اقداماتی که در جهت استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس انجام شده است، افزود: سیستم گرمایشی یک هزار و 600 مدرسه در استان استاندارسازی شده است و استاندارسازی سیستم بیش از یک هزار مدرسه نیز در دست انجام است .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 300063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟