برون سپاری و تمرکززدایی از سیاست های آموزش وپرورش دولت دوازدهم است

رکنا اجتماعی: سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی گفت: اقدامات قوای سه‌گانه با نگاهی روشن به بودجه آتی و منابع اعتباری باید صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم تغییر ساختار و بازنگری در رویه اداری گفت: منابع امروز کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود و برای طرح‌های عمرانی چندان هزینه‌ای باقی نمی ماند.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد به نحوه فعالیت سیستم‌های اداری و با اشاره به بیانات رهبری گفت: علی‌رغم تأکیدات مقام معظم رهبری، سیستم اداری تمرکزگرا است ، به همین دلیل بهره‌وری‌ به ‌شدت کاهش‌یافته است، البته در موارد غیر حاکمیتی راهکاری به‌جز کاهش تصدی‌گری نداریم که در این بین مردم باید بیشترین سهم را در امور داشته باشند.

بطحایی، برون‌سپاری خدمات و کاهش تمرکز را از سیاست‌های در دستور کار دولت دوازدهم عنوان کرد و موضوع اشتغال را امری مهم دانست و گفت: آموزش‌وپرورش نقش بسیار مهمی در توسعه کشور ایفا می کند.

بطحایی بر بررسی برنامه‌های درسی دانش آموزان درجهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید و تصریح کرد: آینده جوامع از طریق مدارس و دانش آموزان پیش‌بینی می‌شود و بهترین آموزش‌ها باید در مدرسه انجام گیرد.

عضو کابینه تدبیر و امید افزود: در مسیر توسعه آموزش‌وپرورش این موضوع باید بررسی شود که محتوا و متن پیش‌بینی‌شده در مدارس چه کمکی به پیشرفت کشور و فعالیت کارگزاران نظام می‌کند.

وی با انتقاد به سطح پایین میزان آموزش‌های مهارتی در مدارس کشور گفت: دانش‌آموز امروزی فارغ‌التحصیل می‌شود اما با کمترین سطح مؤلفه‌های مهارتی زندگی آشنایی ندارد.

بطحایی متذکر شد: در شرایط فعلی، فرزندان ما باید راه مقابله با هجمه‌های سنگین فرهنگی و محافظت از خود در مقابل آن ها را فرا گیرند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: مدرسه کانون اصلی تربیت است و تمامی مسئولان و مدیران ذی‌ربط باید در خدمت مدرسه باشند نه حاکم بر آن.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 299907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟