نجفی: شهرداری تهران سال مالی سختی را پیش رو دارد

رکنا اجتماعی: به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، محمدعلی نجفی در دیدار با شهرداران مناطق 22 گانه پایتخت افزود: براساس گزارش های رسیده در حوزه درآمدهای نقدی، کمتر از ٧٥ درصد درآمدهای پیش بینی شده تا پایان شهریورماه محقق شده است.

وی اظهار کرد: طبق برنامه شهرداری تهران می بایست پنج هزار و ٣٧٠ میلیارد تومان درآمد کسب می کرد که تا کنون ٤ هزار میلیارد آن محقق شده است.

‎نجفی افزود: میزان وصولی امسال نیز حدود ١٥٠ تا ١٦٠ میلیارد تومان کمتر از سال گذشته بوده، در حالی که با تورم ١٠ درصدی، این میزان باید در درآمدها جبران می شد.

‎به گفته شهردار تهران، قرار بود امسال میزان درآمدهای نقدی شهرداری تهران سه هزار و ٧١٠ میلیارد تومان باشد که تاکنون حدود یک هزار و ٦٧٠ میلیارد تومان آن محقق شده است.

‎وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز برخی حقوق ها در مجموعه شهرداری تهران پرداخت نشده و این اصلا برای این مجموع پسندیده نیست.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع گفت: برخی مناطق برای اینکه کار منطقه را بهتر انجام دهند به کار کل شهرداری لطمه می زنند و درآمد نقدی را غیرنقدی نشان می دهند یا درآمد را دیرتر از موعد به خزانه می ریزند.

وی توجه به مناطق محروم و نقاط آسیب زا را از جمله برنامه های مهم شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: حدود ١٠٠ ناحیه در تهران وجود دارد که در ارزیابی های انجام شده از سطح متوسط پایین تر هستند که باید به این بخش ها بیشتر توجه شود.

نجفی تصریح کرد: شهرداری تهران مسئولیت فقرزدایی ندارد اما می تواند در این خصوص نقش ایفا کند.

وی با اشاره به جلسه خود با وزیر بهداشت بیان کرد: با دکتر هاشمی قرار گذاشتیم تا طرحی درخصوص اجرای شبکه قوی بهداشت در تهران تهیه شود.

شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری از زمان برنامه سوم توسعه تاکنون در حد شعار باقی مانده خاطرنشان کرد: باید 2 موضوع مدیریت یکپارچه شهری و مدیریت هماهنگ شهری به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 299674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟