محمود اسلامیان، در آیین امضای تفاهمنامه هلدینگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت BCEG چین، اظهار داشت: در شرایطی که خاورمیانه با جنگ و ناامنی روبه‌رو است، ایران کشوری امن برای سرمایه‌گذاران خارجی است و این امنیت مردم نهاد، به دلیل وجود حکومت دموکراتیک است.

اسلامیان با اشاره به انعقاد تفاهمنامه هلدینگ ساختمانی صندوق بازنشستگی کشوری با طرف چینی، تصریح کرد: وجود امنیت، بازار Store بزرگ، دسترسی به بازارهای بزرگ جهانی، مالیات پایین و هزینه اندک تولید نسبت به برخی کشورهای منطقه، ایران را به کشوری مناسب و جذاب برای سرمایه گذاری‌های خارجی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری، یک مجموعه بزرگ اقتصادی محسوب می‌شود، افزود: این صندوق در حوزه‌های متعدد و مختلفی چون نفت، پتروشیمی، گاز، حمل و نقل دریایی مثل شرکت ملی نفتکش و حمل و نقل هوایی مثل شرکت آسمان، صنایع غذایی و دارویی، حوزه‌های مالی و گردشگری فعال است و یکی از حوزه‌های مهم آن فعالیت‌های ساختمانی است که در هلدینگ

تراز پی‌ریز پیگیری می‌شود. وی ساخت بزرگترین بازار تخصصی ساختمانی در شرق تهران را برای نخستین بار در کشور، اتفاقی مهم و اثرگذار دانست و تصریح کرد: همکاری مشترک ایران و چین در ساخت این بازار بزرگ، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت. صندوق بازنشستگی کشوری نیز تلاش می‌کند تا تمام ظرفیت‌های خود را برای کمک به ایجاد این بازار به کار گیرد. از سوی دیگر، ارتباط مدیریت صندوق با شهردار جدید تهران، فرصت خوبی برای ایجاد این بازار ساختمانی به وجود می‌آورد. در این نشست، امیرحسین کریمی، مدیرعامل هلدینگ عمران و ساختمان وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: قرار است ساخت بزرگترین بازار تخصصی یا هایپرمارکت ساختمانی ایران، به دلیل جذاب بودن حوزه ساختمان و همچنین سهولت دسترسی و مراجعات متخصصان این حوزه، در منطقه حکیمیه تهران در زمینی به مساحت ۹۰ هزار مترمربع در مدت سه سال اجرایی شود. کریمی، اجرای این پروژه را همراه با مطالعات دقیق کارشناسی و انجام مراحل تهیه طرح مطالعاتی، امکان سنجی و طرح توجیهی، عنوان کرد و افزود: ساخت بازار تخصصی ساختمان نقطه آغازی برای ایجاد سایر بازارهای تخصصی در کشور است.

وی با بیان اینکه سیاست هلدینگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری، سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های بزرگ با درآمد پایدار و ارزش آفرینی بالا است، ابراز امیدواری کرد: پروژه مشترک ایران و چین، ضمن سودآوری برای صندوق بازنشستگی کشوری و بازنشستگان تحت پوشش آن، بتواند به نظام توزیع در حوزه ساختمان و جذاب شدن آن کمک کرده و سبب استانداردسازی و استفاده درست از ظرفیت‌های موجود در این بخش باشد.

امضای تفاهمنامه هلدینگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت BCEG چین به صورت ۸۵ درصد فاینانس و ۱۵ درصد منابع صندوق بازنشستگی کشوری با سرمایه‌گذاری حدود ۲۵۰ میلیون دلار از سوی چین، دیروز در محل ساختمان این صندوق با حضور مدیرعامل، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و مدیران صندوق و همچنین مدیرعامل منطقه ایران شرکت BCEG به امضا رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 295422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟