حفظ کرامت و تامین امنیت هدف اصلی حراست آموزش‌وپرورش

محمدحسین کفراشی در گردهمایی مشترک روسا و کارشناسان حراست ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان به نقش مؤثر آموزش و پرورش در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی در واقع همان توسعه پایدار است که لازمه آن نیروی انسانی کارآمد است و آموزش و پرورش نقش انکار ناپذیری در تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد آینده کشور دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، تصریح کرد: توجه به آموزش و پرورش لازمه توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

کفراشی به نقش موثر معلم در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز اشاره و تاکید کرد: باید در راستای حفظ کرامت و حرمت معلم و توانمندسازی و به روزرسانی تخصص معلمان در آموزش و پرورش تلاش شود.اگر عزت، حرمت و کرامت معلم حفظ نشود توان و تخصص معلم موثر نخواهد بود و باید ضمن پیگیری عملکرد و کارکرد معلم به وضعیت و معیشت او نیز توجه شود.

رئیس مرکز حراست آموزش‌وپرورش بر حفظ آبرو، حرمت و اعتبار فرهنگیان در مجموعه حراست تاکید و اظهار کرد: حفظ عزت و کرامت نیروی انسانی ارزشمند آموزش و پرورش مهمترین وظیفه حراست است.

وی کسب اطلاعات درست نسبت به سیستم را از دیگر وظایف کارشناسان حراست دانست و گفت: لازمه کسب اطلاعات درست ارتباط چهره به چهره و جلب اعتماد افراد است.کارشناس حراست باید مشاورامین وسنگ صبور افراد باشد و امنیت روانی و آرامش شغلی را در مجموعه کاری ایجاد کند، زیرا ایجاد ناامنی بزرگترین ظلم در حق افراد است.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش جذب حداکثری و دفع حداقلی را از دیگر وظایف کارشناسان حراست دانست و افزود: اگر می‌خواهیم برای نظام جمهوری اسلامی سرباز پرورش دهیم باید جذب حداکثری داشته باشیم پس اگر عملکرد ما در آموزش و پرورش موجب دلسردی حتی یک نفر از نظام شود گناه کبیره کرده‌ایم.حراست در ادارات آموزش و پرورش باید پویا، هوشمند و پیشگیرانه باشد.

وی از اجرای طرح کوا «کودک و اینترنت» در مدارس سراسر کشور به منظور آشنایی دانش‌آموزان و فرهنگیان با فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی خبر داد.

کفراشی تأکید کرد: حراست باید بازوی قوی برای مدیران باشد و با چشم تیزبین موانع فیزیکی را بردارد و فضای فکری و بعضی از قوانین را بازبینی و اصلاح کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 294830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟