ابلاغ اساسنامه جدید انجمن اولیا و مربیان تا 2 ماه آینده به استان ها

نورعلی عباس‌پور مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت، در حاشیه گردهمایی روسای ادارات و انجمن اولیای و مربیان سراسر کشور در مجموعه رفاهی و آموزشی خانه معلم اردبیل اظهار کرد: ما در حال حاضر در کشور در 92 هزار واحد آموزشی انجمن اولیا و مربیان را تشکیل دادیم به طوری که 700 هزار نفر عضو این انجمن هستند.

عباس پور با بیان اینکه تنها در مدارس کمتر از 10 دانش‌آموز و بزرگسالان انجمن تشکیل نمی‌شود، گفت: به غیر از این شرایط در همه واحدهای آموزشی انجمن اولیا و مربیان فعال است با ترکیب انتخاباتی آنها 5 تا 13 نفر است.

وی مهمترین کارکرد انجمن را در مدارس نظارت بر عملکرد مسؤلان در مدارس و همکاری و مشارکت با نهاد خانواده در برنامه‌‌ریزی‌های آموزشی و پرورشی اعلام کرد و یادآور شد: عموما تقویت مناسبات بین مدرسه و خانه رویکرد اصلی این انجمن است تا زمینه اعتلای تربیتی و آموزشی نسل آینده فراهم آید.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به هیج‌ عنوان انجمن اولیا شکل تشریفاتی ندارد، عنوان کرد: بر اساس اساسنامه جدیدی که درحال تدوین نهایی است کارکرد بیشتر و بهتری را از انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس شاهد خواهیم بود و استفاده از این ظرفیت می‌تواند زمینه‌ساز تحول در نظام آموزش و پرورش محسوب شود.

عباسپور ارتباط مناسب بین مدرسه و خانه را از مهمترین اهداف و رویکردهای انجمن توصیف کرد و افزود: ما باید از ظرفیت بی‌نظیر خانواده و اولیا در تربیت و تعالی فرزندانشان در پیوندی عمیق بین مدرسه و خانه استفاده کنیم تا با استفاده از این ظرفیت بتوان رویکرد بهتری را در حوزه تعلیم و تربیت انجام داد.

وی ادامه داد: در اجلاس روسای ادارت و انجمن اولیا و مربیان استان‌ها سعی‌ بر این است تا این اساسنامه جدید را که تا دو ماه آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود مورد بحث و بررسی قرار دادیم تا از نقطه نظرات، پیشنهادها و دیدگاه‌های کارشناسان و روسای ادارات استفاده کرده و زمینه اجرایی و عملیاتی این امر فراهم آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 294619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟