جلسه منتخبان شورای پنجم شهر تهران با کاندیدای شهرداری برگزار شد.

در این جلسه، پس از ارائه برنامه ها از سوی حسین مرعشی، اعضای شورای شهر به بیان درخواست های خود از کاندیدای شهرداری پرداختند.

در این جلسه، مجید فراهانی گفت: بحث دو طبقه کردن برخی از بزرگراه های شهر تهران امروز از جانب شهردار منتخب مطرح شد. باید به این موضوع توجه شود که این تجربه در تهران چندان موفقیت آمیز نبوده است.

وی افزود: باید به برنامه های ارائه شده توجه بیشتری شود تا در اجرای آنها خللی ایجاد نشود.

همچنین حجت نظری در این جلسه گفت: حدود 12 سال، جوانان از ورود به عرصه مدیریتی کشور دور بوده اند و باید برای آنها برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به مشکلات سالمندان و کودکان اظهارکرد: باید برای سالمندان و کودکان تهرانی نیز برنامه ریزی شود زیرا این افراد نیز در شهر تهران زندگی می کنند و نیازمند برنامه هستند.

در ادامه جلسه، محمد سالاری، منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران اظهارکرد: باید برای حل مشکل اقتصاد شهر به مردم و سرمایه گذاران امید داده شود و برای اجرای طرح های توسعه ای شهر تهران برنامه ریزی شود.

وی افزود: در حوزه اقتصاد شهر باید برنامه ریزی شود زیرا نیاز امروز تهران حل مشکلات اقتصادی است.

در ادامه، الهام فخاری با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای گروه های ویژه از جمله معلولان در شهر تهران اظهارکرد: در شهر تهران باید برای معلولان برنامه ریزی شود زیرا این افراد اکنون خانه نشین شده اند.

وی با درخواست های کاربران توئیتری از وی برای پرسیدن این سوال از کاندیدای شورای شهر گفت: نکته ای که کاربران توئیتری از من درخواست کرده اند که از شما این سوال را مطرح کنم این است که برنامه تان برای ساماندهی دستفروشان چیست و قرار است به چه صورتی برای این معضل برنامه ریزی شود.

همچنین سید محمود میرلوحی در این جلسه گفت: از سال 84 تاکنون 113 هزار میلیارد تومان هزینه شده و وضعیت موجود نشان دهنده آن است که باید در بسیاری از حوزه ها از جمله محیط زیست و حمل و نقل برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: تهران محدود است به درآمد خدمات و باید به موضوع گردشگری در شهر تهران توجه بیشتری شود.

منتخب مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهارکرد: هزار میلیارد تومان در سال بابت سوبسید بلیت مترو پرداخت می شود و تامین این میزان سوبسید از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین سید آرش حسینی میلانی در این نشست خاطرنشان کرد: در تهران به یک شهردار شجاع نیازمند هستیم و درخواست ما این است که شهردار آینده تهران توجه ویژه ای به موضوع ارتباط شورای شهر با شهرداری داشته باشد.

وی افزود: ارتباط شهردار با شورای شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و ما خواستار برقراری این ارتباط هستیم.

شهربانو امانی نیز در این جلسه گفت: شورای شهر مهم ترین نقش را در رابطه با نهادینه کردن شفافیت ساری و جاری خواهد کرد.

وی افزود: در کابینه وزیران ریاست جمهوری، با وجود وعده ارائه شده، خلف وعده شد و نام هیچ زنی در کابینه وزیران دیده نشد.

منتخب مردم در شورای پنجم شهر تهران اظهارکرد: نبود زنان در کابینه وزیران باید در شهر تهران به عنوان پیشانی کشور جبران شود.

همچنین زهرا صدر اعظم نوری در این جلسه گفت: بحث جمعیت به عنوان یکی از مشکلات اساسی مدیریت شهری مطرح است.

وی افزود: نباید به گونه ای در تهران برنامه ریزی شود که جمعیت از سایر مناطق برای ورود به پایتخت شوق پیدا کند.

افشین حبیب زاده با اشاره به کمبود امکانات در برخی از مناطق شهر تهران خاطرنشان کرد: شهروندان در مناطق جنوبی و شرقی شهر تهران همچنان از کمبود برخی امکانات از قبیل امکانات ورزشی و فرهنگی رنج می برند.

وی افزود: دیدگاه محله محوری باید مد نظر قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی شود.

محسن هاشمی نیز در این جلسه تصریح کرد: بودجه 18 هزار میلیارد تومانی برای سال 96 شهرداری تهران تصویب شده و ما وارث اجرای این بودجه هستیم.

وی افزود: 45 درصد بودجه به موضوع حمل و نقل عمومی اختصاص یافته و 2 هزار میلیارد تومان نیز برای موضوعات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

منتخب مردم در شورای پنجم شهر تهران در خصوص میزان درآمدهای شهرداری تهران طی 5 ماهه گذشته خاطرنشان کرد: میزان درآمد شهرداری تهران طی 5 ماه گذشته محدود بوده و حدود 30 درصد مبالغ در نظر گرفته شده تامین شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 293010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟