اعزام کاروان های راهیان نور ناجا به یادمان شهدای والفجر 10

سرهنگ یونس عبدی مسئول امور ایثارگران ناجا، افزود: مدیریت تعدادی از یادمان های مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور برعهده نیروی انتظامی است که یادمان شهدای والفجر 10 واقع در ارتفاعات دالانی یکی از آنها می باشد.

وی با بیان اینکه در یادمان شهدای دالانی، عملیات های محمد رسول الله (ص) و والفجر 10 انجام شده ، گفت: فضا سازی لازم برای حضور زائران راهیان نور انجام شده و این یادمان از 20 تیرماه امسال، آماده حضور زوار عزیز است.

مسئول امور ایثارگران ناجا به انجام تبلیغات فرهنگی در مسیرهای منتهی به یادمان، بهره گیری از راویان دفاع مقدس و نیز تخصیص وسیله ایاب و ذهاب از روستای 'تته' تا محل یادمان به دلیل صعب العبور بودن منطقه اشاره کرد و گفت: امکانات لازم برای تسهیل اقامت زائران کاروان های راهیان نور که از سراسر کشور به این منطقه اعزام می شوند، فراهم شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: تعدادی از کارکنان شاغل، بازنشسته و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ناجا و نیز تعدادی از اعضای پلیس Police افتخاری در قالب کاروان های راهیان نور از سه محور آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه برای زیارت یادمان های شهدا به این سه استان اعزام می شوند.

سرهنگ عبدی ادامه داد: با زیارت یادمان های راهیان نور، یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی همیشه زنده می ماند و این امر در نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد مردم بسیار مؤثر است.

مسئول امور ایثارگران ناجا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه 'امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست'، گفت: یادمان داری و اعزام کاروان های راهیان نور کمتر از حضور در جبهه های جنگ نیست، چرا که حضور مردم به خصوص نسل جدید که حوادث Accidents جنگ را به طور مستقیم مشاهده نکردند در یک فضای معنوی که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با ایثار جان خویش از ایران اسلامی دفاع کردند، روحیه مضاعفی برای پایداری و دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی را به آنان منتقل می کند.

گفتنی است، 'دالانی' ارتفاعاتی است مرزی در 35 کیلومتری جنوب 'مریوان' و 6 کیلومتری جنوب غربی روستای 'دزلی' نزدیکترین شهر عراق به این ناحیه یعنی شهر 'خرمال' در 10 کیلومتری این ارتفاعات واقع شده است.

عملیات های متعددی از جمله آزادسازی ارتفاعات 'دالانی، تته و ژالانه'؛ تصرف ارتفاعات 'لانون و آسون'؛ عملیات 'روح الله'؛ عملیات 'محمد رسول الله'؛ عملیات 'تحریرالقدس'؛ عملیات 'والفجر 10' و عملیات 'بیت المقدس 4' در طول سال های 59 تا 67 توسط رزمندگان دلاور ارتش و سپاه در این منطقه صورت گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 292793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟