بوی فاضلاب ایستگاه‌های مترو را گزارش کنید

محمد حسین بازگیر با بیان اینکه منشا بوی بد فاضلاب در خیابان‌ها باید مشخص شود، اظهار کرد: بوی فاضلاب دو منشأ می‌تواند داشته باشد. یک منشأ نقطه‌ای که ناشی از واحدی آلاینده، کارخانه‌ و واحد خدماتی است که فاضلاب تولید می‌کند. اگر منشا بوی فاضلاب در منطقه‌ای این واحدها باشند، به واحد آلاینده اخطاریه و مهلت می‌دهیم که رفع آلایندگی و فاضلاب واحد خود را تصفیه کنند. چنانچه واحدهای آلاینده به اخطاریه‌ها بی‌توجهی کنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد بنابراین شهروندان هرگونه گزارش از بوی بد منطقه که ناشی از فاضلاب واحدهای مختلف است را به ما اطلاع بدهند تا از تمام راهکارهای قانونی برای رفع این مشکل استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام مجموعه‌های سطح شهر که آب مصرف می‌کنند باید فاضلاب خود را مدیریت و تصفیه کنند، تصریح کرد: رها کردن فاضلاب تصفیه نشده از نظر قانونی جرم Crime محسوب می‌شود و تهدیدی برای بهداشت عمومی و سلامت است بنابراین برای برخورد با واحدهای متخلف اعلام آمادگی می‌کنیم.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: گاهی اوقات منشا بوی بد برخی مناطق، آلودگی آب‌های سطحی یا فاضلاب چند هزار خانه است. بر اساس قانون Law «تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب»، وزارت نیرو ملزم به ایجاد تأسیسات و فراهم کردن امکانات لازم برای جمع‌آوری فاضلاب‌های سطح شهر است. شرکت‌های آب فاضلاب شهری و روستایی مکلف به جمع‌آوری فاضلاب‌های پراکنده هستند وشهرداری‌ها نیز مسئولیت جمع‌آوری آب‌های سطحی را دارند. اگر مردم به ما گزارشی از عدم جمع‌آوری فاضلاب و انتشار بوی بد در منطقه‌ای را بدهند در اسرع وقت به شکایت‌ها رسیدگی و برای رفع مشکل با شرکت‌های متولی مذاکره می‌کنیم.

بازگیر درباره بوی بدی که در برخی ایستگاه‌های مترو استشمام می‌شود، گفت: منشأ بوی فاضلاب ایستگاه‌های مترو ممکن است ناشی از عدم تصفیه فاضلاب آن باشد. ایستگاه‌های مترو باید فاضلاب خود را تصفیه کنند و یا به شبکه فاضلاب شهر تحویل دهند. اداره محیط زیست تهران در شرکت بهره‌برداری مترو گروهی را برای بررسی این دسته از مشکلات مامور کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 292445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟