تصویب دستورالعمل‌های مربوط به بازدید پل‌های سواره‌رو

رضا صادق دوست ضمن اعلام خبر فوق افزود: طی نشست مورخ ۳۱ تیرماه شورای عالی فنی شهرداری تهران، دستورالعمل های بازدید، بازرسی سطح یک و بازرسی سطح ۲ پل Bridge های سواره رو شهر تهران به تصویب رسید.

وی دستورالعمل بازدید پل ها را شامل مجموعه‌ای از ضوابط دقیق و کاربرگ‌های منسجم به منظور تشخیص آسیب‌های رایج و محتمل در ساختار پل‌ها دانست و یادآور شد متعاقب بازرسی هایی که هر ۳ ماه یک بار با استناد به این دستورالعمل انجام می شود، پل‌هایی که نیاز به تعمیرات فوری دارند، در کوتاه ترین زمان ممکن به نهادهای متولی تعمیر و نگهداری پل ها معرفی خواهند شد.

مدیر گروه مقاوم سازی و نگهداشت پل و ابنیه سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، تصویب دستورالعمل بازرسی سطح یک پل‌ها در شورای عالی فنی شهرداری تهران را سبب استانداردسازی فرآیند بازدید سریع پل ها ذکر و اضافه کرد: این نوع بازرسی ها به صورت سالانه و بلافاصله پس از وقوع حوادث Accidents انجام می شود و تمام آسیب های آنی و اضطراری پل ها را در بر می گیرد.

وی با بیان آنکه دستورالعمل بازرسی سطح ۲ شامل کاربرگ هایی به منظور گزارش آسیب های پل ها و همچنین الویت بندی برنامه های تعمیر و نگهداری است، از اجرای بازرسی های موردنیاز در فواصل زمانی ۳ ساله و روی تمام پل ها خبر داد.

به گفته مدیر گروه مقاوم سازی و نگهداشت پل و ابنیه سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، هدف از تدوین و تصویب دستورالعمل های فوق الذکر، ضابطه مند کردن امور مربوط به بازرسی پل ها، نهادینه کردن و یکسان سازی روش های بازرسی، جلوگیری از گسترش سریع آسیب ها، اطمینان از ایمنی و آسایش بهره برداران و پایش آسیب ها و تاثیر آن بر عملکرد پل ها می باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 291591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟