۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه‌ها تخصیص داده می‌شود

حسین عسکریان ابیانه معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، اظهار داشت: بخش‌های مختلف معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع در حال تلاش هستند تا بتوانیم در بودجه آموزش عالی کشور تحولی ایجاد کنیم به طوری که میزان بودجه سالانه را از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت خلق منابع درآمدی جدید در بودجه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: باید از بودجه اموری مانند ورزش Sport و اوقات فراغت که بین چند دستگاه اجرایی مشترک است سهمی به وزارت علوم اختصاص یابد تا در همان موضوع مصرف شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به ذکر نمونه‌هایی اشاره کرد و گفت: برای نمونه اگر بخشی از بودجه احداث سالن‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان به وزارت علوم اختصاص یابد می‌توانیم برای قشر عظیمی از دانشجویان امکانات ورزشی فراهم کنیم.

وی ضمن اشاره به برنامه این معاونت برای افزایش بهره وری در ستاد این وزارت، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: این کار نیازمند کار پژوهشی و مطالعاتی است و به زودی این مطالعات آغاز می‌شود.

عسکریان افزود: در لایحه اصلاح ماده ۸۶ قانون Law مالیات‌های مستقیم که درخصوص مالیات حق التدریس و پژوهش بود و اخیراً به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید در زمان طرح در کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی بحث حق التدریس حذف شده بود که با توجه به اهمیت این موضوع برای اعضای هیات علمی، با پیگیری معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع این موضوع در لایحه لحاظ شد و در زمان رای گیری مطرح و به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسید.

وی موضوع ضوابط تغییر صندوق‌های بازنشستگی توسط اعضای هیات علمی را بحث مهم دیگری دانست و گفت: ضرورت دارد با هماهنگی و همکاری معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع و همچنین معاونت حقوقی و امور مجلس در خصوص آن قوانینی تدوین و به دولت و مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بر اساس توافقات انجام شده با سازمان برنامه و بودجه ۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب به دانشگاه‌ها تخصیص می‌یابد که در صورت تحقق، این میزان یک و نیم برابر مدت مشابه در سال‌های گذشته خواهد بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 291398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟