زاهدان دومین شهر برخوردار از مرکز هشدار الکترونیکی شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در آئین افتتاح نخستین مرکز هشدار الکترونیکی پلیس Police استان در زاهدان اظهار داشت: با وجود اینکه این استان به دلیل همجواری با 2 کشور افغانستان و پاکستان مخاطرات امنیتی بسیاری را در کنار خود دارد اما با تلاش دستگاه های مختلف به ویژه نیروی انتظامی هم اینک جزو امنترین استان های کشور محسوب می شود.

سردار حسین رحیمی ادامه داد: افتتاح مرکز هشدار الکترونیک در زاهدان سبب حرکت مولفه های امنیت از شیوه های سنتی منسوخ به روش های نوین می شود.

وی افزود: استاندار سیستان و بلوچستان نقش موثری در پیگیری راه اندازی این مرکز داشته که این تلاشها قابل تقدیر است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور راه اندازی مرکز هشدار الکترونیک از امکانات فیبر نوری و مرکز مانیتورینگ موجود در استان استفاده شد.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: تمام واحد های صنفی، منازل مسکونی و سایر اماکن می توانند به این مرکز متصل و از خدمات اطلاع رسانی آن به پلیس بهره مند شوند.

وی بیان کرد: اتصال به این سامانه سبب می شود تا در صورت حضور نداشتن فرد در محل مورد نظر و وقوع هرگونه سرقت Stealing یا جرم Crime در آن محل، مراتب به طور خود بخود و از طریق الکترونیکی به پلیس اطلاع داده شود که این امر روند دستگیری مجرمان را تسریع کرده و امنیت مردم را بالا می برد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است تا از ابتدای مهرماه امسال تمام مراکز فوریت های پلیسی 110 شهرستان ها تجمیع و مسئولیت آنها به زاهدان محول شود که این امر نیز می تواند روند اطلاع پلیس از جرائم با استفاده از سامانه هشدار الکترونیک را افزایش دهد.

مدیر عامل گروه فناوری بنیان نیز در این آئین اظهار داشت: این سامانه به صورت خودکار مراتب را به اطلاع پلیس می رساند و زمان برخورد با مسائل امنیتی را کاهش می دهد.

سردار مجید سلطانی افزود: این سامانه سبب ارتقای امنیت در محیط کار، پیشگیری از وقوع جرم، کاهش مراجعات مردم و پایش و مراقبت شبانه روزی از اماکن مختلف می شود.

وی تصریح کرد: از این سامانه می توان در آینده برای اتصال به اورژانس، آتش نشانی، شرکت گاز و برق نیز استفاده کرد و خطرات احتمالی در این رابطه را با بیشترین سرعت اطلاع داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین می توان خودروها را در آینده به این سامانه متصل کرد تا از سرقت آنها پیشگیری شود.

سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 290564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟