حذف دلالان در پذیرش گردشگران پزشکی از طریق یک طرح عملیاتی

کامران غلامعلی زاده از کارشناسان IPD بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه گفت: بیش از ۹۹ درصد از بیماران ما از عراق می‌آیند که بیشتر برای جراحی‌های عمومی و چشم و ارولوژی مراجعه می‌کنند بیمارستان ما نیز برای آن‌ها خدمات VIP حتی اتاق‌های تک تخته نیز در نظر می‌گیرد ما بیشتر بیماران خارجی خود را، چون آشنایی با بخش‌های بیمارستانی ندارند هدایت کرده و تمام کار‌های مربوط به آن‌ها را در بخش انجام می‌دهیم. حتی به همکاران نیز ابلاغ کرده ایم که خدمات مورد نیاز بیماران را ارائه کنند به عنوان مثال سیستم حمل و نقل بیمارستان در جریان است که اگر بیماری می‌خواهد در شهر بگردد و یا از مناطق گردشگری دیدن کند این خدمت برای او فراهم شود.

غلامعلی زاده گفت: پانسیون نیز برای بیماران و همراهان آن‌ها در نظر گرفته شده است، ولی هنوز درخواستی برای اقامت در آن نداشته ایم.

وی گفت: اکنون در طرح عملیاتی گردشگری پزشکی که قرار است در آن دسته از بیمارستان‌های تامین اجتماعی اجرا شود که از طریق هلدینگ گردشگری بیماران خارجی وارد بیمارستان شوند و از این طریق واسطه ما تنها یک شرکت گردشگری می‌شود نه افراد متفرقه. در این صورت در پایان مراحل بیماری تعرفه از آن شرکت گرفته می‌شود نه بیمار درحالی که تاکنون بیماران خارجی توسط دلالان و واسطه گرانی که قیمت‌های زیادی از گردشگران اخذ می‌کردند وارد بیمارستان می‌شدند، اما از این طریق گردشگران پزشکی می‌توانند ساماندهی شوند.

وی افزود: ما در سال ۹۴ حدود ۳۷۰ بیمار از عراق برای درمان بیماری‌های چشم و ارولوژی و جراحی‌های عمومی داشتیم. اما اکنون این تعداد کمتر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 290562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟