کسب ۱۹ مقام توسط تیم ربوکاپ ایران در مسابقات جهانی

مرتضی موسی خانی در حاشیه مراسم استقبال از تیم های رباتیک ایران در فرودگاه امام خمینی ( ره ) با بیان اینکه حدود 40 کشور با 400 تیم در این مسابقات شرکت دارند، ادامه داد: بیش از 12 کشور از حوزه اروپا و همچنین از کشورهای حوزه آمریکا، استرالیا ، روسیه و حوزه جنوب شرقی آسیا در این مسابقات شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه تیم های ایرانی در اکثر لیگ هایی که حضور داشتند توانستند مقام های خیلی خوبی را کسب کنند، گفت: 5 مقام در بخش بزرگسالان توسط دانشگاه آزاد اسلامی شامل 3 مقام از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و 2 مقام توسط دانشگاه های آزاد یزد و ایلخچی بدست آمد.

موسی خانی افزود: در لیگ ربات های انسان نما سایز بزگسالان مقام سوم توسط دانشگاه ایلخچی و در انسان نمای سایز کودک رقابت فنی تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام نخست را بدست آورد.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ کشورمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در رشته ربات های امداگر مقام سوم و دانشگاه یزد مقام نخست را بدست آورد و در رشته شبیه ساز، تیم امداد و نجات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام نخست را بدست آورد.

موسی خانی با بیان اینکه 5 مقام نیز توسط تیم دانشگاه های دولتی در مسابقات جهانی ربوکاپ ژاپن کسب شد، افزود: تیم دانشگاه امیرکبیر 3 مقام شامل مقام دومی در لیگ ربات های مجازی و 2 مقام اولی در ربات های انسان نما در بخش رقابت های فنی و مقام سوم هم در لیگ اصلی ربات های انسان نما کسب کرد.

وی ادامه داد: در مجموع سه مقام را دانشگاه امیر کبیر و 2 مقام را دانشگاه تبریز بدست آوردند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ کشورمان با اشاره به اینکه 9 مقام توسط دانش آموزان خوب کشورمان در این مسابقات بدست آمد، گفت: 3 مقام توسط مدرسه قلم و دانش تحت عنوان تیم کاووش و 6 مقام دیگر توسط مدارس خوب دیگر از جمله تیم های مدارس انرژی اتمی، علامه حلّی، سلام و مدرسه علامه طباطبایی بدست آمد.

موسی خانی افزود: هم در بخش بزرگسالان و هم دانش آموزان توانستیم جایگاه خیلی خوب و در مجموع رتبه دوم را در این مسابقات کسب کنیم .

وی اضافه کرد: در مسابقات ربوکاپ نوعاً چون محدودیت لیگ و تیم وجود دارد رتبه را کشوری حساب نمی کنند و از حیث مقامات کسب شده محاسبه می کنند که از این نظر در سال گذشته چهارم و امسال دوم شدیم .

رئیس کمیته ملی ربوکاپ با اشاره به اینکه تیم های رباتیک ایران در حاشیه این مسابقات چند سفر و بازدید علمی را در ژاپن انجام دادند، گفت: از مراکز انیستیتو تکنولوژی شرکت تویوتا بازدید داشتیم. بر روی خودروی خودکار کارهای خیلی خوبی توسط این شرکت و دانشگاه توکیو انجام شد و قرار است کار مطالعات و تحقیقات و ساخت خودروی خودکار را با همکاری محققان دانشگاه توکیو آغاز کنیم .

موسی خانی افزود: بازدید از مرکز تحقیقات ربات های زیر آب وابسته به دانشگاه توکیو که تا عمق حدود 10 هزار متر اکنون در حال ساخت است بازدید داشتیم و امیدواریم بتوانیم این تجربیات را به کار ببریم و ربات های زیر آب را داشته باشیم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: بازدید های خوبی از پارک های علمی و فناوری توکیو و مراکز تحقیقاتی دیگر داشتیم و امیدواریم بتوانیم نتیجه این بازدید ها و تحقیقات را در کشور به کار ببندیم .

موسی خانی افزود: همایش هوش مصنوعی و رباتیک در روز آخر مسابقات جهانی ربوکاپ برگزار شد و در آن اندیشمندان کشورمان شرکت داشتند و مقاله ارائه کردند.

وی اضافه کرد: آخرین تحولات هوش مصنوعی و رباتیک در این همایش ارائه شد و مورد استقبال استادان و پژوهشگران کشورمان قرار گرفت.

کاروان رباتیک کشورمان با کسب 19 مقام از بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی روبوکاپ 2017 ژاپن، جمعه شب به میهن بازگشت و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال دکتر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و استاندار قزوین قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 290359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟