استفاده از تکنولوژی روز در اولویت احداث مدارس باشد

محمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بازدید از دو مدرسه در حال ساخت کرمانشاه، اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی روز باید در اولویت احداث مدارس باشد.

وی همچنین خواستار توجه به فضای با نشاط در طراحی مدارس شد و افزود: باید تلاش شود تا فضای با نشاطی در مدارس برای استفاده دانش آموزان ایجاد شود.

نظر پور از معماران و پیمانکاران ساخت مدارس خواست در زمان شروع به کار ساخت مدارس، محوطه سازی و فضای سبز آن را در نظر داشته باشند تا مدارس برای استفاده دانش آموزان از فضای سبز مناسبی برخوردار باشد.

مرزبان نظری، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه نیز در حاشیه این بازدیدها، اظهار کرد: نخستین بازدید امروز از دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان رازی شهر کرمانشاه صورت گرفت که این دبیرستان با زیربنای 2800 متر مربع در شهر کرمانشاه در دست ساخت بوده و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه قرار است این مدرسه در صورت تخصیص اعتبار مهر ماه امسال به بهره برداری برسد، اضافه کرد: قرار است زنگ مهر سال تحصیلی جدید در این مدرسه نواخته شود.

نظری بیان کرد: تاکنون برای ساخت این مدرسه یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل به 200 تا 300 میلیون تومان دیگر نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه افزود: در این بازدید قرار شد یک سوله ورزشی به مجموعه مدرسه اضافه شود.

نظری در ادامه به بازدید از فاز اول مدرسه رودکی شهر کرمانشاه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است اشاره و اظهار کرد: این مدرسه در شهرک بازرگانی شهر کرمانشاه و در دو فاز(هرکدام با زیر بنای 1980 متر مربع) در دست ساخت است که قرار است فاز اول آن مهر ماه پیش رو به بهره برداری برسد.

وی پیشرفت فیزیکی فاز اول را 80 درصد عنوان کرد و افزود: فاز دوم این مدرسه نیز 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 290128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟