پذیرش دانشجو برای پژوهش بیماریهای نادر ایران

بنیاد بیماری‌های نادر ایران با توجه به تفاهم نامه‌ای که در ماههای پیش با دانشگاه البرز منعقد کرده بود برای تکمیل و تقویت بخش آموزش و پژوهش خود در رشته‌های سلولی مولکولی و بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی و رشته‌های ژنتیک و میکروبیولوژی در مقطع ارشد از مهر ماه امسال دانشجو می پذیرد.

در جلسه ای که با حضور علی داودیان، مرتضی نوربخش، اعضای هیئت علمی بنیاد بیماری‌های نادر ایران و مدیران مجتمع آموزشی دانا برگزار شد، نوربخش درباره ظرفیت این دانشگاه گفت: این دانشکده ظرفیت حدود 170 دانشجو را خواهد داشت. 50 دانشجو در مقطع ارشد و 120 دانشحو در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل خواهند شد.

رئیس دانشگاه البرز با اشاره به پیگیری‌های مکرر داودیان برای تربیت دانشجو در زمینه بیماری‌های نادر گفت: وجود یک بخش پژوهشی و کاربردی برای بنیاد ضروری بود که با ذکاوت و اقدامات مناسب داودیان محقق شد.

در ادامه این جلسه علی داودیان - بنیانگذار بنیاد بیماری های نادر ایران ضمن تشکر از همراهی و همفکری دکتر نوربخش گفت: مسائل مربوط به برنامه ریزی سرفصلهای آموزشی و تکمیل کادر علمی با همکاری دانشگاه البرز انجام خواهد شد و ما در زمینه پشتیبانی مالی، ایجاد فضای مناسب آموزشی و پژوهشی و همچنین تجهیزات مناسب برای افزایش کیفیت آموزش دانشجویان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

سابقه فعالیت‌های دکتر داودیان در زمینه آموزشی و ساخت و تجهیز مدارس و مراکز علمی به سال 1372 برمی‌گردد که به همراه یارانش اقدام به ساخت 72 مدرسه کرده بود.

داودیان در ادامه اظهار داشت: خجستگی این اتفاق با نام مبارک امام هشتم گره خورده است؛ زیرا در تاریخ 88/8/8 مصادف با میلاد امام رضا (ع) این بنیاد را تاسیس کردم و اکنون در آستانه میلاد آن حضرت پذیرش دانشجو در دانشکده بنیاد بیماری‌های نادر ایران کلید خورده است.

دانشکده بنیاد بیماری‌های نادر ایران به صورت غیر انتفاعی دانشجو می‌پذیرد و دانشجویان پذیرفته شده در کنکور امسال می‌توانند در دفترچه سازمان سنجش رشته‌های این دانشکده را انتخاب کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 289608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟