قیمت بالای اجاره خانه موجب کاهش فرزندآوری شده است

رکنا سیاسی: شهرام کوسه‌غراوی فرزندآوری را در رابطه‌ای معکوس با افزایش هزینه اجاره خانه و سایر هزینه‌های زندگی دانست و افزود: درآمد قشر حقوق‌بگیر و تغییرات سالانه آن هیچ تناسب و همخوانی با گرانی‌های چندباره سالیانه کالا و خدمات ندارد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: همخوانی نداشتن هزینه‌ها و درآمدهای خانواده‌ها قطعا در کاهش تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری تاثیرگذار است. درآمدی پایین والدین علاوه بر فرزندآوری حتی بر کیفیت تعلیم و تربیت فرزندان نیز تاثیرگذار است چون حضور نداشتن پدر و مادر در خانه آسیب‌های تربیتی و روانی مختلفی بر جای می‌گذارد.

وی متذکر شد: به دلیل نبود درآمد و امکانات زندگی بهتر، روند زندگی در روستاها تغییر کرد و مهاجرت به حاشیه شهرها تسریع شد. اکنون نیز حتی اگر امکانات به روستاها آورده شود اما فکری برای اشتغال و درآمد روستاییان نشود از سرعت مهاجرت به حاشیه شهرها کاسته نخواهد شد. برای معکوس کردن مهاجرت روستاییان به شهرها باید درآمدهای پایدار روستاها را افزایش داد. اگر دولت موفق به تحقق این هدف شود رشد مهاجرت از روستاها به شهرها متوقف شده و به تدریج معکوس می‌شود.

نماینده مردم مینودشت در مجلس خاطرنشان کرد: همه نوع امکاناتی در کشور داریم، اگر برنامه‌های مدیریت‌محور در دولت به اجرا درآید شک نکنید که سیاست فرزندآوری مقهور اجاره بهای مسکن یا سایر هزینه‌های زندگی نمی‌ماند.

کوسه‌غراوی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های امنیت و وحدت بی‌نظیریم اگر در حوزه‌های اشتغال و اقتصاد هم بتوانیم «بی‌نظیر» شویم قطعا اتفاقات خیلی خوبی برای مردم ایران خواهد افتاد که تاثیرش بر کیفیت زندگی آنان چشمگیر خواهد بود.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 288670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟