آموزش 3 هزار نیروی واکنش سریع امدادی

سیدامیرمحسن ضیائی، با بیان اینکه تاب آوری باید در کشور ارتقا پیدا کند، گفت: تاب آوری ملت ها در سراسر دنیا متفاوت است و همین موضوع باعث می‌شود در برابر مشکلات، حوادث Accidents و سوانح عملکرد متفاوتی داشته باشند.

وی درباره اجرای برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر، افزود: برای تدوین برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر یک سال و نیم زمان صرف شد و هم اکنون زمان اجراست و برای اجرای آن بایستی تمام توان خود را به کار گیریم.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، مجموع فعالیت های هلال احمر در تمامی بخش ها همگرا و هم افزاست و همگی در جهت پیشبرد و دستیابی به اهداف مشترک، فعالیت می کنند.

کاهش زمان طلایی رسیدن به صحنه حادثه

ضیائی با تاکید بر کاهش زمان طلایی رسیدن به صحنه حادثه، اظهارداشت: کاهش زمان رسیدن عوامل امدادی هلال احمر به صحنه حوادث به نحوی قابل توجهی تغیر کرده است که از نگاه اکثر افراد جامعه دور نمانده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مقرر شده تا پایان سال جاری 3 هزار و 500 نیروی واکنش سریع در شهرهای بالای 100 هزار نفر مستقر خواهند شد، تاکید کرد: در حال حاضر 500 نیروی واکنش سریع وجود دارد و 3 هزار نیروی واکنش سریع نیز در حال آموزش هستند تا در مانور امداد و نجات نوروزی سال 97 شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای واکنش سریع، نیروهای شاخص جمعیت هلال احمر هستند، ادامه داد: از تمامی دست اندرکاران آموزش نیروهای واکنش سریع می خواهم تا تمام توان خود را برای تحقق این مهم به کار گیرند.

ضیائی درباره واگذاری آمبولانس و خودروی نجات به استان های مختلف، بیان کرد: 170 دستگاه آمبولانس و 200 دستگاه خودروی نجات به هلال احمر استان های سراسر کشور تحویل داده می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: مشارکت های مردمی و فعالیت های داوطلبانه از اهمیت خاصی برخوردار است که باید در این زمینه تدبیر لازم اندیشیده شود تا مشارکت های مردمی افزایش یابد.

وی به انجام پروژه های مشترک با سایر ارگان ها در حوزه آسیب های اجتماعی، بهداشتی و درمانی اشاره کرد و یادآور شد: موافقت اولیه با مرکز بیماری های خاص انجام شده است تا در زمینه های دیابت، فشار خون و همودیالیز فعالیت های مشترکی انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: این جمعیت در مواردی که جامعه ممکن است دچار آسیب شود؛ می‌تواند مداخله و در جهت مرتفع شدن مشکلات اقدام کند.

ضیائی فشار خون و بیماری دیابت را از جمله مرگ های خاموش در کشور دانست و عنوان کرد: بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از فشار خون و دیابت با آموزش و تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری و کاهش است.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287749 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟