مصوبه راهبرد کلان انرژی کشور هم‌راستا با توافقنامه پاریس

هفته گذشته راهبرد کلان انرژی کشور با هدف تامین انرژی از منابع متنوع، کاهش شدت انرژی، مقابله با آلودگی هوا و کاهش انتشارگازهای گلخانه‌ای، همچنین ازدیاد انرژی تجدیدپذیر در دولت تصویب شد. معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جزییات این مصوبه، اظهار کرد: برنامه راهبرد کلان انرژی از قبل روی آن کار شده و در شورای عالی انرژی هم مطرح شده بود، در دولت به تصویب برسد که شامل سیاست‌های کلان در حوزه انرژی و چالش‌های مربوط به آن است.

وی با با اشاره به بالا بودن شدت انرژی و هدرفت آن در کشور به عنوان چالش‌های مهم در حوزه حفظ سرمایه های ملی گفت: اهمیت استفاده از انرژی‌های متنوع و توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های پاک در راهبرد کلان انرژی مورد توجه قرار گرفته است همچنین به ضرورت حل چالش‌هایی مثل آلودگی هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پرداخته شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در اهداف کلی این برنامه به اتخاذ روش‌هایی برای کاهش شدت انرژی اشاره و ضرورت بهینه‌سازی مصرف و در نتیجه کاهش آلودگی هوا تاکید شده است.

به گفته ابتکار، در راهبرد کلان انرژی کشور که اخیرا به تصویب دولت رسیده، راهکارهای اجرایی به منظور استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی مورد تاکید قرار گرفته است، همچنین برای کاهش انتشار گازهای گلاخانه‌ای و کاهش مشعل‌ها، بهینه‌سازی مصرف در بخش نیروگاهی، صنعتی و خانگی و ارتقای بهره‌وری در این بخش‌ها راهکارهایی مطرح شده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: راهبرد کلان انرژی سیاست‌های جامع، پیش‌رو و مترقیانه‌ای است که با نیازهای ایران سازگاری کامل دارد، همچنین فرصت مناسب برای همکاری‌های ایران با مجامع بین‌المللی را فراهم می کند. افزون بر این، با این مصوبه می‌توانیم هم‌راستا با توافق‌نامه پاریس اقدامات و اهداف ملی خود را جامه عمل بپوشانیم.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟