تشریح وضعیت اوقات فراغت دانش آموزان در مناطق عشایری

نصرالله بازگیران ، درباره غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان عشایری گفت: با توجه به اینکه منبع درآمد عشایر از نظر اقتصادی متکی بر دامپروری است لذا تعداد زیادی از آنان در طول تابستان از فرزندان خود به عنوان نیروی کار استفاده می کنند.

وی افزود: اداره آموزش وپرورش منطقه عشایری لرستان به دلیل نداشتن کانون های دانش آموزی و سالن های ورزشی و استقبال کم دانش آموزان تنها به ایجاد دو پایگاه اوقات فراغت در مدارس (مجتمع شبانه روزی شهید شکارچی پلدخترو مدرسه شهدای قبر موسی) اکتفا کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری لرستان با بیان اینکه برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان طرح < من کتاب بخوان> را اجرا می کنیم بیان کرد: همچنین در سال تحصیلی ۹۵_۹۶ نیز تعداد ۳۵نفر از معلمین مقطع ابتدایی منطقه با همکاری جمعی از خیرین و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک برای اولین بارمجری طرح با من بخوان در آموزش وپرورش عشایری لرستان بودند. با رایزنی معاونت پرورشی اداره که مدیریت اجرایی طرح را در استان به عهده دارد، قرار است که در سال تحصیلی جدید تعداد ۳۰ نفر دیگر از همکاران به این طرح بپیوندند.

وی تصریح کرد: «با من بخوان» با این شعار که کودکان حق دارند کتاب های با کیفیت بخوانند، هدف آن ترویج کتاب خوانی در بین دانش آموزان مناطق محروم است. در بخش های بزرگسال ، کودک وکتاب جزء این برنامه هستند. از روش بلند خوانی ، فعالیت های خلاقانه هنری از جمله نمایش و..ساختن کتابخانه های بزرگ با کیسه های کوچک وآموزش از راه دور به مربیان از جمله برنامه های این طرح است.

بازگیران یاد آور شد: با یاری خداوند منان امسال تعداد ۶۴ نفر از دانش اموزان دختر و پسر متوسطه اول ودوم منطقه به اردوی دانش آموزی عشایر کشور که در اردوگاه ثامن الحجج مشهد مقدس برگزار گردید اعزام شدند. برپایی نمایشگاه آثار دستی و فرهنگی عشایر مختلف کشور، استفاده از لباس و پوشش محلی، مسابقات و بازی های بومی ومحلی، پخت غذای بومی منطقه در کنار زیارت علی ابن موسی الرضا (ع) از جمله برنامه های این اردو می باشند.

وی ادامه داد: امسال اردوی دانش آموزان پسر متوسطه اول با نام اردوی جشن تکلیف در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار گردید که ۲۱ نفر از دانش آموزان منطقه عشایری لرستان به این اردو اعزام شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری لرستان گفت: اردویی توسط بنیاد علوی در مرداد ماه امسال تدارک دیده شده که تعداد ۱۷ نفر از دانش آموزان متوسطه اول دختر منطقه به این اردو که در لواسان تهران برگزار می گردد ، اعزام می شوند.

وی بااشاره به فعالیت های پرورشی و فرهنگی نیز بیان کرد: در سال تحصیلی ۹۶/۹۵ در مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری دو نفر از همکاران فرهنگی به نام های حافظ شیخی یگانه در رشته داستان نویسی و روح اله کردستانی در رشته وبلاگ نویسی حائز رتبه برتر شدند. همچنین آقای روح اله کردستانی در مسابقه تجارب برتر تربیتی نیز رتبه برتر استان را کسب کردند. تعداد ۵ نفر از دانش آموزان نیز در مسابقات قرآنی موفق به کسب مقام های برتر شدند و گروه سرود مجتمع شبانه روزی حضرت زینب (س) توانست رتبه دوم مسابقه سرود عشایر کشور را کسب نماید.

وی گفت: در زمینه تربیت بدنی، با توجه به توانمندی دانش آموزان عشایر، برای اولین بار توسط معاونت پرورشی منطقه وهمکاری هیئت دو ومیدانی استان تعدادی وزنه و دیسک به مدارس شبانه روزی واگذار شد تا دبیران تربیت بدنی بتوانند دانش آموزان متوسطه دوم پسررا در راستای قهرمان پروری تربیت کنند.

بازگیران یاد آور شد: تجهیز کتابخانه های مدارس متناسب با سن کودکان ونوجوانان نیز از جمله برنامه هایی بود که در دو سال اخیر توسط معاونت پرورشی منطقه با همکاری کانون پرورش فکری استان و اداره کل ارشاد اسلامی و جمعی از خیرین انجام گرفت.

بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

فیلم کامل بازسازی صحنه مرگ تلخ بنیتا + تصاویر

لحظه غم انگیز سرقت خودرو و بنیتا کوچولو در مقابل مردم بازسازی شد +فیلم و عکس

عاملان قتل بنیتا کوچولو چگونگی سرقت را بازسازی کردند + فیلم و عکس

مادر بنیتا در حاشیه بازسازی صحنه : باید زجرکش شدن قاتلان دخترم را ببینم

اعتراف عجیب دختر 16 ساله از شکنجه شدن توسط دو جوان در باغ

وقتی دوباره به چشمانش نگاه کردم خودم را در خانه او و زیر شکنجه 2 مرد دیگر دیدم!

حمله به یک زن در خیابان به عجیب‌ترین روش ممکن! + فیلم

تصاویر باورنکردنی از گرمازدگی 6 پارکبان بوشهر

کارگر فداکار در رشت جان دوستش را نجات داد اما خودش ...

نادرترین سانحه رانندگی که نوجوانی را تا یک قدمی مرگ برد + فیلم

رفتم لیلا را به خانه برگردانم که اتفاق زشتی رخ داد و من ...

40 سال است که هنوز شوهرم را نشناخته ام / طلاق می خواهم + عکس

این مرد با اره برقی به دفتر بیمه حمله کرد+ عکس

بلای وحشتناکی که بر سر دختر 14 ساله در پارک آمد+عکس

خانم معلم شوهر داشت ولی کثیف ترین کار را با دانش آموزان کرد +عکس

تازه داماد به کانادا رفت و دیگر بازنگشت / نوعروس از سهند شکایت کرد و ...

حمله وحشیانه به خانم منشی و رییس یک لانه فساد در خیابان کارون تهران + عکس

مرد جوان دختر همسایه را به باغ برد و ...

راننده سمند مرا به خارج از شهر برد و از ارتباط شیطانی فیلم گرفت و ...

فیلم حمله یک پرنده به مرد دوچرخه سوار در جاده جنگلی

 

کدخبر: 287564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟