بررسی راهکارهای افزایش مشارکت اقتصادی زنان

رئیس فراکسیون زنان اتاق تعاون با مثبت ارزیابی کردن چنین نشست هایی گفت: امروز موارد مشخصی درباره مطالبه گری زنان و نقاط مهجور در حوزه نرخ مشارکت اقتصادی زنان مطرح شد.

به گفته «خاطره استادرضایی»، حقوق زنان در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خانواده همچنین مشکلات و موانع، اعم از توزیع نشدن مدیریت اقتصادی و کمبود تزریق اعتبارات، حمایت های بیمه ای و حوزه های رفاهی و خدماتی زنان شاغل در حوزه تعاون از نکات برجسته ای است که با توجه به کاستی هایی که در حوزه زنان وجود دارد،بخشی از آن به اجرای قوانین موجود مربوط می شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس فراکسیون زنان مجلس قول همکاری را برای بررسی موارد مطروحه داده است، اظهار امیدواری کرد در فضایی متناسب، با دفاع منظم و جامع از جامعه زنان بتوانند این مطالبات را محقق کند.

رئیس کمیسیون زنان اتاق تعاون ایران ابراز امیدواری کرد: ادامه مسیر و همکاری متقابلی که قرار است با فراکسیون مجلس انجام شود، برای کمیسیون زنان مثمر ثمر باشد و بتوانیم چالش هایی اعم از حل مشکلات تخصیص اعتبارات که مسئله ویژه ای است، بحث بیمه در بخش تعاون به طور خاص در تعاونی های صنایع دستی و در حوزه فرش که این مشکل به وضوح دیده می شود و جز مطالبات این بخش است، را برای تعاونگران حل کنیم.

رئیس کمیسیون زنان با تاکید به بحث های حمایتی از لفظ تعاونی ابراز داشت: با توجه به نگاه مسئولان به تقویت بنیه اقتصادی صنعت سبز مانند گردشگری، هنوز پشتیبانی و ایجاد ساختارهای لازم برای توسعه این قالب به طور خاص در بخش تعاون دیده نمی شود.

وی در ادامه به پیشنهاد برخی از اعضای کمیسیون زنان اتاق تعاون برای ایجاد بانک اعتباری زنان اشاره کرد و افزود: این یک پیشنهاد از کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران بود که نیاز به بررسی ویژه دارد و در نهایت اگر تعریف آن با سیاست گذاری های کلان اقتصادی دولت، مطابقت داشته باشد، می تواند گزینه مهمی و نقطه قوتی برای این بخش محسوب شود.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287207 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟