ریاض اشتباهات خود را در برگزاری حج اصلاح کند

رئیس سازمان جامعه شیعیان مسکو امروز (سه شنبه)، افزود: برخی عملکردهای عربستان سعودی هزینه بسیاری سنگینی برای زایران حج داشته و هزاران نفر جان خود را از دست داده اند و خانواده های بسیاری داغدار شده اند.

وی ادامه داد: بدیهی است که این وضعیت برای امت جهانی اسلامی قابل قبول نیست و عربستان سعودی باید این واقعیت را مورد توجه قرار داده و تامین امنیت حجاج را در اولویت قرار دهد.

جعفراف اظهار کرد: سران عربستان سعودی که خود را خادم حرمین شریف می خوانند، باید برای خدمات رسانی به حاجیان صرف نظر از وابستگی های مذهبی و ملی برنامه ریزی کنند و هر گونه تبعیض در این عرصه پذیرفتنی و اسلامی نیست.

وی ادامه داد: عربستان سعودی نه فقط با حجاج ایرانی بلکه با تمامی زائران باید رفتار مناسب داشته باشد و افرادی که در مناسک حج شرکت می کنند، نباید در خانه خدا مورد بی مهری قرار گیرند.

کارشناس مسلمان در روسیه خاطرنشان کرد: دو سال پیش بر اثر اشتباه بزرگ در برنامه ریزی حج، شمار زیادی از زائران خانه خدا در منا شهید شدند و حتی برخی شهدا هنگام انتقال پیکرها زنده بودند. مسلمانان چنین رفتاری را با زائران نمی پذیرند و اکنون باید وضعیت تغییر کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 286681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟