خیلی از برنامه شورای شهر اجرایی نشده است/ اعلام نقاط ضعف شورای شهر دوره چهارم

شهربانو امانی، منتخب شورای پنجم گفت: خوشبختانه کمیسیون محیط زیست در شورای سوم شهر تهران تشکیل شد و همه بخش ها و چالش های جدی محیط زیست احصا شد و HSE نیز جزو برنامه های مدون بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در شورای چهارم بسیاری از برنامه هایی که باید، اجرایی نشد، افزود: برنامه های محیط زیستی کاملا علمی و مدون است یک جاهایی را شورای چهارم پیش رفته اما در برخی جاها دارای نقاط ضعف بوده که باید مرتفع شود.

امانی با اشاره به رویکرد منتخبان شورای پنجم درخصوص محیط زیست، خاطرنشان کرد: شورای پنجم خیلی مصمم است در هر برنامه ای پیوست های محیط زیست و اجتماعی را مد نظر داشته باشد.

منتخب شورای پنجم با اشاره به اهمیت محیط زیست، گفت: اولین نشست منتخبان شورای پنجم برای گزارش گیری و هم اندیشی در حوزه محیط زیست با حضور دکتر ابتکار رییس سازمان محیط زیست، معاونان محیط زیست و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست برگزار شد.

عضو کمیسیون موقت عمران، حمل و نقل عمومی شورای پنجم با بیان اینکه کمیسیون محیط زیست و همه اعضای شورای پنجم به طور جدی در حوزه محیط زیست ورود کرده اند، اظهارداشت: یکشنبه هفته جاری، هم اندیشی و نشست مشترک با استاندار تهران و فرمانداران تهران با اعضای شورای شهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه بحث محیط زیست یکی از دغدغه های مهم شهری است، تصریح کرد: پسماند، آب، خاک و هوا موضوعاتی است که باید در بهبود وضعیت محیط زیست شهر تهران مورد توجه قرار گیرد.

منتخب شورای پنجم با بیان اینکه محیط زیست با زندگی و سلامت مردم رابطه مستقیم دارد، تاکید کرد: چون حال محیط زیست خوب نیست حال تهران و مردم تهران نیزخوب نیست.

امانی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت محیط زیست و حل مشکلات زیست محیطی باید از توان خود مردم و سمن ها کمک بگیریم، ادامه داد: برای آموزش و توان افزایی مردم در حوزه محیط زیست باید بستر سازی مناسب انجام شود.

عضو کمیسیون موقت عمران، حمل و نقل عمومی شورای پنجم تصریح کرد: ایجاد بستر مناسب و آموزش برای ارتقا دانش محیط زیستی مردم تهران ضروری است.

وی با بیان اینکه همگرایی جدی بین اعضای شورای شهر تهران و شهردار آینده وجود خواهد داشت، گفت: محیط زیست یکی از دغدغه های مهم اعضای شورای پنجم است و شهردار جدید نیز در برنامه اش حتما توجه جدی خواهد کرد.

امانی با بیان اینکه کمیسیون عمران، حمل و نقل عمومی به صورت جدی در حوزه محیط زیست ورود پیدا می کند، ادامه داد: آلودگی صوتی و ناامنی عبور و مرور در تهران چه در زیر زمین ( مترو ) چه در روی زمین و وقوع تصادفات از جمله مباحثی است که باید در حوزه محیط زیست به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه هر موتور کاربراتوری معادل 8 اتومبیل، آلودگی صوتی و آلودگی هوا تولید می کند، خاطرنشان کرد: 2 تا 5 میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در تهران تردد می کند و این میزان تردد باعث افزایش آلودگی شهر تهران می شود.

امانی با بیان اینکه موتورسواران در تردد هیچ قاعده و قانونی را رعایت نمی کنند و به نکات ایمنی نیز توجهی ندارند، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از طریق موتورسیکلت امرار معاش می کنند و به عنوان وسیله حمل بار و مسافر از آن استفاده می شود، بنابراین به دلیل معیشتی، راهنمایی و رانندگی نیز نمی تواند آنگونه که باید ورود کند.

منتخب مردم تهران در پنجمین دوره شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید در حوزه ساماندهی حمل و نقل عمومی ورود پیدا کند، تصریح کرد: در واقع بحث حمل و نقل علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی و هوا تاثیر بسیار مهمی در خلق و خوی مردم دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با یک پیوستگی مهم محیط زیستی، اجتماعی و مدیریت همه جانبه از این فرصت بسیار مهمی که مردم تهران با انتخاب اعضای شورای شهر تهران ایجاد کرده اند بتوانیم برای بهبود محیط زیست گام های مثبتی برداریم.

امانی تصریح کرد: با وجود دولت همراه، عزم و اراده ای که در شورای پنجم وجود دارد و با کمک مردم باید از این فرصت تاریخی برای بهبود زندگی مردم تهران استفاده کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟