اجرای برنامه های دهه کرامت برای 115 هزار بانو

مینو اصلانی روز دوشنبه به مناسبت دهه کرامت و روز دختر، افزود: دهه کرامت از سوم مرداماه و همزمان با روز ولادت حضرت معصومه (س) (روز دختر) آغاز می شود و تا 13 مرداد مصادف با ولادت علی بن موسی الرضا (ع) ادامه دارد به همین منظور در این دهه برنامه های متنوعی برای بانوان بسیجی به ویژه دختران برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در دهه کرامت پایگاه های مقاومت بسیج برنامه های متنوعی برای مادران و دختران دارد و برگزاری نشست های تخصصی درباره وظایف دختران و مادران در خانواده از جمله این برنامه هاست.

اصلانی با بیان اینکه همچنین جشن های مختلف برای میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در سراسر کشور برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: برگزاری جشن تکلیف برای دختران با برنامه های جوان پسند از دیگر برنامه های این دهه به شمار می رود.

وی آموزش بحث سبک زندگی به شیوه های نوجوانان که دختران وظایف خودشان را بدانند را از دیگر برنامه های دهه کرامت بیان کرد و گفت: نقش گفتمان حلقه های صالحین در قالب کلاس های آموزشی نیز در این دهه برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: بحث تکریم جایگاه دختر نیز در این دهه مطرح است تا نقشی که این دختران در خانواده و در آینده می توانند به عنوان مادران آینده ایفا کنند به این افراد بازگو شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سراسر کشور 85 هزار حلقه نوجوان دختران وجود دارد، اضافه کرد: برنامه های ویژه دختران در این حلقه های صالحین در پایگاه های مقاومت بسیج اجرایی می شود.

اصلانی همچنین به وجود 30 هزار حلقه صالحین مادران در کشور اشاره کرد و افزود: در این حلقه ها نیز آموزش های لازم درباره سبک زندگی ایرانی - اسلامی به بانوان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: در هر پایگاه مقاومت بسیج ویژه خواهران کلاس های آموزشی متنوعی برگزار می شود که در این زمینه هر برنامه در هر پایگاه برای بین 200 تن تا حدود 2 هزار تن اجرا می شود.

اکنون حدود 9 میلیون نفر از بانوان عضو بسیج هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 285970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟