به گل نشینی دو پستاندار در سواحل کنارک

 پورملایی ،  مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: لاشه این دو پستاندار دریایی که متعلق به گونه پورپویز بی باله (پوزه پهن) می باشند، در سواحل شهرستان کنارک مشاهده گردید. باتوجه به فاصله به گل نشستن و فساد بیشتر لاشه یکی از آنها، به نظر می رسد زمان مرگ دو پستاندار مذکور متفاوت می باشد.

وی ادامه داد: علت مرگ این دو گونه پستاندار مشخص نبوده ولی وضعیت ظاهری آنها، عاملی غیر از فعالیتهای صیادی را متصور می نماید لذا لاشه آنها جهت بررسی بیشتر و بیومتری به مرکز تحقیقات زیست محیطی دریایی کنارک منتقل گردید.

پورملایی افزود: پورپویز پوزه پهن، فاقد باله پشتی و پوزه مشخص با سری گرد و شیبدار و بدنی نرم و خمیری می باشد که طول بدن آن به حدود 230 سانتیمتر می رسد. این جانور دریایی در آبهای گرم و ساحلی اقیانوس هند تا خلیج فارس و همچنین آبهای ساحلی ژاپن به صورت انفرادی یا گروهی یافت می شود. از ماهی های کوچک، اسکوییدها و میگوها تغذیه می کند و گاهاً مشاهده شده برخی از آنها از مواد گیاهی نیز تغذیه می نمایند. پورپویز بی باله (پوزه پهن) موجود در آبهای دریای عمان با نام علمی Noephocaena phocaenoides و اسم انگلیسی Finless porpoise و به لحاظ طبقه بندی IUCN جزو گونه های در معرض خطر انقراض می باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟