با قوانین تنبیهی به تنهایی نمی توان از آسیب به جنگل پیشگیری کرد

رئیس انجمن جنگلبانی گفت: به صرف قوانین تنبیهی نمی توان از آسیب به جنگل پیشگیری کرد.

هادی کیادلیری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آتش سوزی به واسطه انسان ها بیشتر شده است، گفت: اصولا آتش سوزی که الان دارد در کشور اتفاق می افتد طبق آمار ۸۵ درصد یا بیشتر مرتبط به موارد انسانی و عمدی است.

وی افزود: با وجود اینکه آتش سوزی را از قبل داشته ایم ولی چون شرایط و پتانسیل آتش سوزی بسیار بالارفته، با اینکه آگاهی مردم بیشتر شده ولی آتش سوزی به واسطه انسان ها بیشتر شده است.

وی متذکر شد: افرادی که دست به این کار می زنند، تعدادشان زیاد نیست اما چون الان شرایط بسیار حساس شده، سطح بسیار زیادی آتش می گیرد و خسارات بالایی را رقم زده است.

رئیس انجمن جنگلبانی با اشاره به قوانین در این حوزه گفت: قوانینی که وجود دارد شاید در بعضی قسمت ها نقص وجود دارد اما اکثرا قوانین سختی است. این قوانین پیشگیری کننده بوده ولی در هر کشوری ممکن است این قوانین رعایت نشوند.

وی با اظهار به اینکه قوانین تنبیهی قبل از وقوع واقعه است، خاطر نشان شد: حفاظت یعنی جلوگیری از صدمات بالقوه ای که وجود دارد و وقتی بالفعل شد دیگر نمی توان کاری کرد، بنابراین باید به دنبال ریشه ها باشیم و صرفا با قوانین تنبیهی نمی توان پیشگیری کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟