صرفه جویی یک میلیون دلاری در هزینه تولید قطعات مترو

محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران، اظهار داشت: با توجه به اینکه سفارش قطعات مترو پرحجم نیست در نتیجه سود بالایی عاید تولید کننده نمی شود ، حال اگر در تامین هزینه تحقیقات به شرکت های دانش بنیان کمک شود، مانع بالا رفتن قیمت محصولات تولیدی می شود.

وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان داخلی با کمترین امکانات و تجهیزات مشغول به ساخت پیچیده ترین قطعات مترو با کیفیت بالا هستند، افزود: با کمک دانشگاه صنعتی شریف موفق به تأیید کیفیت ۵٠ قطعه ساخت داخل شده ایم که استفاده از این تولیدات ملی در سال گذشته باعث صرفه جویی یک میلیون دلاری شده است.

احمدی بافنده تصریح کرد: ما نمی خواهیم که قطعات مترو به طور انحصاری تنها به وسیله تعدادی از شرکت ها ساخته شود و خواهان ورود شرکت های دیگر در این امر هستیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه خاطر نشان کرد: براساس آیین نامه مالیاتی باید شرکت های مختلف در تولید قطعات در مناقصه حضور یابند اما گاهی به دلیل پایین بودن تعداد شرکت ها، این امر محقق نمی شود که در این راستا باید شرکت های خصوصی تولید کننده قطعات مترو از امتیاز شرکت های دانش بنیان بهره مند شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 283582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟