اجرای تعرفه پزشکی 96 بدون گزارش تخلف

محمد حسین میر دهقان افزود: با توجه به تعرفه های مصوب هیات وزیران برای خدمات تشخیصی و درمانی در سراسر کشور، وزارت بهداشت بر رعایت این تعرفه ها در تمام مرکز درمانی دولتی، خصوصی، عمومی غیر دولتی و خیریه ها اعم از مراکز بیمارستانی و مطب ها نظارت دارد و هر مورد تخلف تعرفه ای در ستادهای نظارت بر تعرفه های دانشگاه های علوم پزشکی به سرعت رسیدگی می شود.

تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال 96 پس از بررسی پیشنهادهای مختلف ارائه شده از سوی شورای عالی بیمه در جلسه روز 28 خرداد امسال در هیات دولت تصویب شد و بر اساس آن، دولت با افزایش پنج درصدی این تعرفه ها به صورت میانگین موافقت کرد البته برخی تعرفه ها از جمله تعرفه های خدمات بیهوشی با کاهش نسبی در مقایسه با تعرفه سال 95 مواجه شد که مورد اعتراض برخی گروه های پزشکی قرار گرفت.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: اینکه یک انجمن پزشکی یا یک شخص اعم از اینکه شخص حقیقی یا حقوقی باشد، اظهار نظر کند که تعرفه های پزشکی مصوب دولت را قبول نداریم و تعرفه های خودمان را اعمال می کنیم، خلاف نص صریح قانون Law است و با چنین مواردی برخورد قانونی خواهد شد.

میردهقان اضافه کرد: در یکی دو مورد مسئولان برخی انجمن ها یا گروه های تخصصی رشته های پزشکی نسبت به تعرفه های مصوب دولت اعتراض داشتند و چنین مطالبی را اظهار کرده بودند که با تذکر وزارت بهداشت، این نوع اظهار نظرها متوقف شد و دیگر بر ادامه این کار اصرار نکردند.

وی گفت: اعتراض به تعرفه های پزشکی روند قانونی خود را دارد و باید از مسیر خود و از طریق شورای عالی بیمه دنبال شود.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این که آیا از ابتدای امسال تخلف تعرفه ای در بین پزشکان داشته ایم یا نه، توضیح داد: به هیچ وجه، هیچ مورد و گزارشی از تخلف تعرفه ای را تا این ساعت در سال 96 نداشته ایم و هر موردی از چنین تخلفی باشد در اسرع وقت رسیدگی می شود.

میردهقان گفت: ستادهای نظارت بر تعرفه های پزشکی در تمام استان ها در دانشگاه های علوم پزشکی از سال 93 با حضور رئیس و معاون دانشگاه ها تشکیل شده و در استان تهران این ستاد با حضور رئیس و معاون درمان سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران به صورت هفتگی تشکیل می شود.

وی افزود: علاوه بر فعالیت این ستادها، مصوبه هیات وزیران را هم در این خصوص داریم که بر اساس آن هر نوع تخلف تعرفه ای پزشکان از سه بعد انضباطی، انتظامی و تعزیراتی در مراجع مربوطه رسیدگی می شود.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: نظارت وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی بر تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی یک نظارت عام است و شامل همه مراکز دولتی، خصوصی، عمومی غیر دولتی، خیریه ها و همه بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز تشخیصی و درمانی سرپایی و مطب ها می شود.

وی افزود: اگر مردم در مراجعه به این مراکز در هر جای کشور با تخلف تعرفه ای مواجه شدند مورد را به شماره 190 گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

میردهقان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تجدیدنظر در تعرفه های پزشکی سال 96 وجود دارد، توضیح داد: تجدیدنظر در تعرفه ها مسیر قانونی خود را دارد، تاکنون چنین موضوعی مطرح نشده است اما بر اساس قانون، مسیر هر تصمیمی در این مورد از شورای عالی بیمه می گذرد که در صورت تصویب در این شورا، پیشنهادهای مربوطه به هیات دولت ارجاع می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟